Forum > Demolåtar

1up-guitar rythm chords VERSION 10! söndag!

<< < (3/5) > >>

mahan:
Tjubadui 1UP!!
Detta blir väldigt enformigt efter fyra minuter  :D, saknas definitivt en B-del.
Hästgnägg sitter men, where is the rider? Lonely rider?

Nais rymtpiece, lite mer innehåll behövs!

h.   johan

1up:

--- Citat från: mahan skrivet 19.01.2008, 00:31:31 ---Tjubadui 1UP!!
Detta blir väldigt enformigt efter fyra minuter  :D, saknas definitivt en B-del.
Hästgnägg sitter men, where is the rider? Lonely rider?

Nais rymtpiece, lite mer innehåll behövs!

h.   johan

--- Slut citat ---

haha Jaa! Mer innehåll! Kommer imoorn om andan faller på!

En ryttare till hästen? :) mmm, det får väl bli jag som axlar den rollen på sång då. :)

Tack tack för att du ville lyssna!

martinm:
Grunden finns där ;)
Det är bara några ljud jag skulle vilja byta ut,
basen ev till något moogigare,
gitarren som inte låter så mycket gitarr till nån keyboard.
Kommentaren gäller bara till 1,25 i låten, vilket var vad jag lyckades hämta hem.
 :P

freddy:
Det där med kvalité och kvantitet. Du verkar lägga upp allt som du gör på denna sida, jag tycker det är roligare om du lägger ner lite mer jobb innan du postar. Nu börjar det nästan bli så att man inte orkar lyssna på alla dina klipp pga att det kommer nya hela tiden :) Denna låt var det skönt groove i och jag gillar musiken, men det känns som att det är väldigt mycket kvar. Enformig är den nu, behövs lite mer variation. Men det kan helt klart bli något, en av dina bättre faktiskt.

1up:

--- Citat från: martinm skrivet 19.01.2008, 12:38:55 ---Grunden finns där ;)
Det är bara några ljud jag skulle vilja byta ut,
basen ev till något moogigare,
gitarren som inte låter så mycket gitarr till nån keyboard.
Kommentaren gäller bara till 1,25 i låten, vilket var vad jag lyckades hämta hem.
 :P

--- Slut citat ---

basen till något moogigare, eh? typ en bas som har nå form av filtersvep i sig? mmm, det skulle kunna funka. Nu vill ju jag ha den här basen :D. Men man kan komplettera! Så det var ett bra tips.

Jag som gillar både gitarren och basen.  :angry: ;) okey, vad för keyboard, förslag?

jaa, låten är bara 1.25 än så länge, men på sånna här danslåtar är det ju i princip hela låten, alltså det är ju en enharmonilåt så har man hört 1.25 har man i princip hört hela. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion