Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. 1up - Pi divided by 4

<< < (2/13) > >>

david.roennlund:
det är liksom en låt innan och en annan efter trummorna kommer....

men båda är bra! frågan är bara hur man ska göra övergången... eller om man ska splitta till två låtar?
mm.. kanske trummorna sna ligga lite lägre...

snygga trummor och trumljud 1up :)

Gillar stämningen i låten, fin melodik!

Dividend:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 17.01.2008, 00:13:56 ---det är liksom en låt innan och en annan efter trummorna kommer....

men båda är bra! frågan är bara hur man ska göra övergången... eller om man ska splitta till två låtar?
mm.. kanske trummorna sna ligga lite lägre...

snygga trummor och trumljud 1up :)

Gillar stämningen i låten, fin melodik!

--- Slut citat ---

Tack skall du ha. Grejen är att nu med version 10 (081016 kl halv 12 svensk tid) så är tonarten samma för båda "låtarna". Det skulle vara hmm övergången som är lite... brutal. :) Tack för påpekande. Trummorna är också sänkta lite grann och har fått lite reverb tillsammans med vissa andra instrument. Badar det i reverb? Själv tycker jag det låter bra med fetreverb på piano mm, men kanske inte alla :)

Tack för lyssningen!

david.roennlund:
hellu igen!

mm, mycket reverb här, men det är fint!
Jag är ju en såndära reverbfetischist ^_^

denna verre funkar mycket bättre... mer sammanhållen och så ligger trummorna där de ska!

hur är klockan hos dig?

Dividend:
Hej igen! :)

Trevligt att delayet funkar i dina... öron :) Övergången kanske fortfarande är lite brysk, tex kanske trummorna skall fadeas in hmm, eller något sådant.

Klockan är 00.00 om en minut, befinner mig (bor) i småland sedan nästan 2 månader :)

david.roennlund:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.01.2008, 01:07:16 ---Hej igen! :)

Trevligt att delayet funkar i dina... öron :) Övergången kanske fortfarande är lite brysk, tex kanske trummorna skall fadeas in hmm, eller något sådant.

Klockan är 00.00 om en minut, befinner mig (bor) i småland sedan nästan 2 månader :)

--- Slut citat ---

vavava, jag som levde i illusionen att du bodde kvar därborta....men man lär sig något nytt varje dag :)

man kan kanske presentera trummorna lite tidigare... långt bak i ljudbilden nånstans.... för att sedan fadeas in vi övergången?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion