Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. 1up - Pi divided by 4

(1/13) > >>

Dividend:
ÅTNAMN: Pi Divided By 4
ARTIST/GRUPP: Dividend feat. 1up
GENRE: synthmusik med körer
LÅTLÄNGD: 6:40
KOMPOSITÖR: Per-Erik Rosqvist och Daniel Aurell
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Arcustangens på er allihopa!

Slutet är numera synthtjosan....
beatet står 1up för och resten är gjort av mig.

Finns en del falska noter att fixa och annat, men mottar gärna kommentarer så här långt.

Vad anses? :)

egghuvud:
Svår fråga. Jag fastnade nog trots allt för sångversionen. Tycker att den trots monotonin i sånginsatserna (är det en plugg eller sampling?) lyfter arrangemanget. Gör att det blir luftigare och intressantare. Verisonerna skiljer sig ju rätt så mycket åt eftersom trummorna saknas på den ena versionen. Känns nästan som två oilka låtar/två versioner på en temaplatta.

Dividend:
Håller med om att den lyfter, dock monoton som det säger. Så monoton att den faktiskt finns i båda :) Eller, jaha, du menar en hypotetisk framtida version utan plugg? :)
Jo, det är en plugg jag testar lite smått.

Tack för lyssningen.

Memphis:
Väldigt sköna körer i början! Låten nästan verkligt ju..   :D  Skönt ljud på trummorna och synthen men jag tyckte dock inte de passade in i låten egentligen.. inte till en början iaf men sedan blev det bättre o bättre.  ;) Påminde om Vangelis låt Chariots of fire :P Måhända vara lite influerat? Inte alls fel med det menar jag..  :ph34r:

Kul när man sammarbetar på en låt iaf.

Bra jobbat

/M

Dividend:
Tjena... Möjligtvis skall trummorna sänkas lite i mixen. Vad anser ni folk och fä? :)
Ja, det är sant att det påminner lite om Chariots på ett ställe ;-/ Jaja, det får vara som det är, är ju knappast en ripof iallafall ;)

Tack skall du ha!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion