Forum > Färdiga produktioner

korea-Save Your Pain

(1/4) > >>

jonnerstone:
Den här låten går lite mer åt skramelrock hållet, men innehåller fortfarande ganska starka melodier.

Lägger upp denna låt under en kortare period då det skulle vara trevligt att få lite feedback på allt från låten, utförandet och prodden.
Detta är en låt med mitt band "korea" som heter "Save Your Pain"
Den är helt digitalt inspelad. Trummorna är inspelade på ett Roland TD3 V-drum set och via midi har vi bytt ut ljuden till EZ-drummer. Gitarr och bas är inspelade via ett Line-6 ljudkort och deras Gearbox. Sången är insjungen i en Röde NT-1000 och vidare genom en Focusrite Voicemaster till ljudkortet (EMU-0404).
Och om ni undrar så är det jag som sjunger.

LÅTNAMN: Save Your Pain
ARTIST/GRUPP: korea
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:4:32
KOMPOSITÖR:korea
TEXT:Micke.E
PRODUCENT:korea
EV. MEDVERKANDE:Micke.E (jag) -Sång, Micke.H -Gitarr, Robert -Bas, Dennis -Trummor
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3

Tell me now why you must die
The reason why you cry
Find me by your side or
it´s over now you will be gone.

You go and save your pain, though you´re still crying.
Don´t be afraid, don´t feel frightend.
You save your pain, though you´re still crying.
Don´t feel ashamed, there´s no one laughing

Guilty me, it´s been too long.
The poison is now running strong.
Help seems far away.
The road you walk leads you astray

oBBa:
+ bra låt
+ bra sång och stämmor
+ bra lir på guran, gillar ljudet också
+ nice ljud på basen

- trummorna, framför allt ljudet på pukorna. Tycker även att de är för höga.

Riktigt bra gjort !!!

Emulator:
snyggt telefonintro!

Rolig bruten takt när allt skramlar igång.  skitbra röst där. Bryggan innan reffen är störtskön, men den lite ensamma ljusare gitarren som ligger.

Tight spelat som vanligt, bra körer.  Får man tycka lite om röstanvändningen på leaden så kunde jag önska lite mer kräm i rösten på vissa ställen. känns för odynamiskt snällt nu, dista lite 8eller vad nu coacherna säger....belting`? ;) ) med rösten här o var så dynamiken ökar.

Bra untnyttjande av tystnad i break och stick. snyggt, mecket godis för de som  är intresserade av välproducerad musik.

Dock finns ett stort MEN som kanske mest vi hempulare och musiker hör. Den  gamla EZ-virveln. Tar ner hela låten när man lyssnar på den :( låter pappigt.

mina 2 cent.

Fidden:
Kalas. Gillar't. Luktar ganska mycket "a perfect circle". Håller med om att trummorna är den enda svagheten. Resten är mästerligt utfört, sången är grym.

1up:
Snygg låt

Cymbalen/öppna hi-haten som kör då och då är lite stark i nivå och stör lite.

ackordsvängarna vid 56-ish är grymma! och där vid 139 igen, ja. Refrängen förstås.

vid 163 skulle det smaka fågel med ett solo. behåll för alla del en liknande rythmfigur som i refrängen. Det som går nu känns lite stolpigt, som en haltande indian. Näe, fram för snygga, smidiga krigsdansare!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion