Forum > Färdiga produktioner
korea-Save Your Pain
Åsa:
:) ja vad ska jag säga? Ni spottar ur er den ena bra låten efter den andra! Den här har så skön takt, bra refräng (snygga stämmmor) osv osv..
Undrar om jag sagt förut att jag tycker att sången ska höjas? ;) Gäller även här.. synd på en sån bra sång att inte lyftas fram lite tycker jag!
..hörde jag ett litet ljud precis i början som inte ska vara där? Låter ungefär som om någon råkade peta till puffskyddet..? Eller så ska det vara så :D
max:
Tjena!
Kan bara hålla med Åsa.. Den ena bra låten efter den andra.
Riktigt snygg refräng i denna och snyggt arrat, bra jobb!
jonnerstone:
Hejsan
oBBa: Vi ska ta en titt på trummorna. Detta är långt från finalmix, det saknas fortfarande vissa gitarrer på bl.a stick och outro. Men mange takk för alla +:en :)
Emulator: Ja den där virveln. Jag vet inte varför det blev den. Det brukar låta bättre. Men som sagt, vi får gå över allt igen när alla pålägg är gjorda. Ska även justera sång på vissa ställen. Däremot så kommer nog dynamiken som du efterlyser att behållas som den är. Texten är tillägnad en god vän och barndomskamrat som gick bort förra året i en överdos :( Jag försöker beskriva sorg och frustration samt ställa mig frågan om jag gjorde allt jag kunde för att förhindra att det skedde. Därav dom lite sorgsna och trevande verserna.
Fidden: A perfect circle.....hmmmmm Jodå dom finns alltid med bland inspirations källorna :)
1up: Tackar tackar för ros och ris. Det ska mer gitarrer på men nåt solo lär det dock inte bli, skulle i våra öron kännas väldigt malplacerat. B)
Åsa: Gött att du gillar våra låtar, hmmm det där med sångvolymen ja.....ska lobba för det vid slut mixning :)
Du har alldeles rätt. det ligger ett ljud i början och det ska absolut INTE vara där. Tror det är gitarristen som kommer åt en av gitarrmickarna finns ju ingen sång i början.
Max: Tackar tackar tackar. Det är allt jag kan säga :D (och det gäller till er alla)
freddy:
Bra låt - dock gillar jag inte heller trumljudet alls. Trummorna låter trötta. Bra sång.
Dividend:
Hehe, tycker trummorna "spelas" rätt bra, om ändock ljudet på dem inte är det bästa. Alltså passar bra in kompositionsmässigt. Annars kan jag inte säga att jag gillar det här så mycket, så skall inte ge några råd alls ;)
Tycker dock ni fått till bra ljud på det övriga, och rösten är väldigt bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida