Kontrollrummet

Exportera audioljud...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
Tjena.. Tänkte höra efter...
Jo, om man har spelat in t.ex 8 st audiospår i Logic, och ska föra över det till något annat inspelningsprogram, eller skicka spåren via nätet så vill jag ju skicka neutrala, separata filer för varje spår... Måste man hålla på att bouncea ner spår för spår, eller kan man köra nån typ av "bouncea-alla-spår-för-sig-variant"? Har tidigare muteat alla andra spår och bounceat spår för spår.. tar bara en jädra tid... Nån som har nån smidig genväg?
Sitter me Logic 7 Pro..


Utloggad jarlo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Funky, fresh, filterered disco house ear candy
    • Visa profil
    • ToreJarlo.com
Att frysa ett spår är samma sak som att bounca. Tyvärr kommer jag inte ihåg var alla audiofiler hamnar, men det borde inte vara så svårt att ta reda på. Alltså kan du frysa alla spår i projektet och sen lyfta över audiofilerna till ett annat projekt.

Hoppas det hjälpte :)

EDIT: Filerna hamnar ju såklart i projekt-mappen (där du har sparat din låt) i nån undermapp, typ Freeze files eller nåt
« Senast ändrad: 12.03.2007, 13:56:14 by jarlo »
http://www.myspace.com/torejarlo - housemusik och robotdans


Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
åshit, kan det verkligen vara så enkelt? Å då blir det aiff eller wav-filer? Äre så så hra du precis räddat en massa timmar med arbete.

EDIT;
eller rättare sagt.... jag har hitentills gått en jäkla lång omväg... <_<


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Att frysa ett spår är samma sak som att bounca. Tyvärr kommer jag inte ihåg var alla audiofiler hamnar, men det borde inte vara så svårt att ta reda på. Alltså kan du frysa alla spår i projektet och sen lyfta över audiofilerna till ett annat projekt.

Hoppas det hjälpte :)

EDIT: Filerna hamnar ju såklart i projekt-mappen (där du har sparat din låt) i nån undermapp, typ Freeze files eller nåt

Brilliant. Vaffo har jag inte tänkt på det?
/ Mikke


Utloggad osiris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
  • Hedersmedlem
    • Visa profil
Det finns faktiskt ett alternativ i Logic Pro (kommer inte ihåg vad det heter nu eftersom jag sitter med Express) där man kan bounce'a ut alla spår samtidigt till varsitt spår.

Finns det inte där under File>Export...nånting?

Dessutom så kan iaf inte jag dra in Freeze-filer i logic igen.


Burnin Sven

  • Gäst
När jag ska skicka ett projekt eller flytta till min andra dator så raderar jag först alla omtagningar och skräpfiler som jag lyckats ställa till under inspelningen. I audio fönstret under edit så markerar jag select unused och raderar dom obs! borta för alltid då så har man lagt nån fel från nåt annat projekt så är det kört. Har jag sen gjort pålägg en bit in i projektet så noterar jag tidsangivelser när dom börjar lira, bra att ha ifall det skulle strula av nån anledning. Kan ju vara bra oxå om man skickar till nån med ett annat program. Såna filer är ju bäst att redigera bort tystnad på och då kommer strip silence (oxå i audio förnstret) in lite handy så där för det är ju dumt att exportera tystnad, i övrigt så ska ju alla andra spår ha samma startpunkt. Importerar man sen till ett projekt där man angett rätt tempo och sånt så ska det ju vara klart (även i ett annat program) i och med att man som du oxå säger här helst vill ha in oprocessade filer. Det kan ju hända att man ändå vill mecka med nån fil innan den exporteras och den åker man väl på att bounca då. I övrigt så ligger ju allt redan i mappen som wav (eller kanske aif om det är så i Macversionen) och kanske projekt filen/arret oxå beroende på hur du lägger upp det när du jobbar. Jag vet inte om jag förstår dig rätt men det borde väl vara det lättaste sättet för andra kommandon från arrange fönstret borde väl innebära att filerna blir exporterade med effekter och sånt på eller? Jag har ju inte Mac versionen men det verkar ju lite kaka på kaka om det skulle funka annorlunda i och med att allt redan ligger lagrat i mappen. Jag menar kopierar du ner den mappen till en skiva och flyttar den till en annan dator med logic i så är det ju bara att hitta arr filen och klicka så startar logic med exact samma arr som på orginalet. Lägger du av nån anledning alla ljudfiler från alla projekt i en enda stor mapp så kan du ju ändå från audio fönstret särskilja dom och kopiera dom till en egen mapp. Ja så skulle jag tänka runt den här problematiken dvs. om det inte handlar om att exportera processade filer. Hoppas det löser sig.
Göran
« Senast ändrad: 12.03.2007, 17:06:37 by Burnin Sven »


Utloggad Matsumoto

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Det blir en Kulturamatråd detta :P

Tyvärr så blir bitdjupet på freeze-filerna 32-bitar och därför går det inte att importera i Logic igen.

Jag hörde en skröna om att man i någon tidigare version av Logic kunde bestämma vilket bitdjup det skulle vara på freeze-filerna, men det går inte nu såvitt jag vet.

Väldigt trist. Det skulle vara helt underbart om det fungerade!

(Tore, jag blev nyss klar med filmen förresten. Shit vad tid det tog. hehe)