Kontrollrummet

Sångare sökes till pop-/rocklåt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Satt och knåpade ihop en låt i morse, helt utan anledning. När den väl var färdig så kom jag på att det vore kul med nån form av sång på den också :)

Sjung vad du vill, hur du vill! (så länge det är någorlunda seriöst)

Lyssna på låten och se om det är något du går igång på, hör sedan av dig här i tråden eller via PM om du vill sjunga eller kanske rentav har ett färdigt sångspår :lol:

Har inga speciella planer eller ambitioner för låten, men blir det bra så tycker jag att vi erövrar världen, du och jag!
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad tsmalmbe

Nice. Mycket ez-trummor och ganska stel programmering, men det fixas ju allt senare. En akustisk kompgitarr skulle fylla ut tomrummet som nu existerar tycker jag. Måste man kunna sjunga på riktigt också?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Nej det måste man inte kunna, men blir det onkel kånkel av det hela så har det gått för långt!

Angående akustisk gura så äger jag ingen sån. Det kanske går att fixa med de befintliga spåren och panorering/EQ, eller eventuellt genom att spela in ytterligare en elgura. Men men, den får vara som den är tills vidare :)
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad tsmalmbe

Om du lägger upp ackorden så kan jag lägga ett spår akustisk, så får du experimentera. Det kan ju vara att jag har helt fel angående den saken.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Mycket vänligt! Ska bli intressant.

Vers: Gm A# F
Refräng: Gm F D#
Sista biten: D# Gm A# / D# Gm F

Där har du det ganska grovt direkt ur huvudet. Blev lite klurigt att räkna ut ackorden eftersom jag själv har stämt i C :P
Säg till om jag har missat nåt.
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Rätt kul faktiskt. Eftersom jag fick en ny mick + pre-amp igår  som jag ännu inte packat upp, så ska jag försöka lägga sång när jag kommer hem :)
http://pingvinfilm.se


Utloggad tsmalmbe

Vad blev det för mick och pre då om man får vara nyfiken?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Vad blev det för mick och pre då om man får vara nyfiken?


OT, men en Studio Projects B1 och en Joemeek ThreeQ
http://pingvinfilm.se


Utloggad Oggelito88

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
riktigt skön låt, denna gilla jag =) keep up the good work  ;)