Kontrollrummet

look into your eyes- karl

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
LÅTNAMN: Look into your eyes
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE: float
LÅTLÄNGD: 4.36
KOMPOSITÖR: karl
PRODUCENT:k
EV. MEDVERKANDE:k
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
LÄNK:Look into your eyes

en låt i mitt vanliga stuk eller kanske mer åt countryhållet???Hur blev ljudbilden, vad saknas,vad ska till

/ karl  B)

Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
hej karl .
stillsamt o fint som vanligt höll jag på o säga:)
känns som några toner sitter lite hög upp väldigt nära att sitt men en liten bit till så sitter dom.
gillar arret o slutet var vackert som en solnedgång,

tony
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
man hör vem det är på en gång -på ett bra sätt.

karl goes south?  Kanske en liten dragning åt nashville, men annars är det ju traditionellt ditt suveräna sound.


Några toner för höga håller jag med ynot om. I ävrigt en underbart kontemplativ låt.

Får beatlesvibbar   :huh: :blink:


njutbart i högtsta grad. Mycket bra, när pianot spelar sångmelodin.

bra ljud och arr.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Oj vad fint
Levande
Trevliga instrument
Stillsamt vackert
Gillar rösten sången
Basen ger ett sånt skönt gung där bakom I wanna look into your eys
Höjdarlåt
framfört på ett unikt och härligt sätt
Bravo!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Börjar lite trevande. Snygg sak i god karl-anda. Låter luftigt och mysigt akustiskt sound.
Lyssnar inte i mina bästa lurar, skall göra det. Möjligen lite dist på sången men lite osäker på mina gamla Sennheizer.
Fiolgrejorna där vid 02:48 är snitsiga. Snyggt arrad ö h t. Fin låt med värme och ömsinthet som så ofta i dina alster. Well done, maestro karl!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Absolut som vanligt...det känns som jag skriver samma låt gång på gång ^_^ vissa perioder... kan säkert ta om sången och naila dom toner som inte ville vara med nu  :unsure: kul att du gillar arret iaf....tnx / karl
hej karl .
stillsamt o fint som vanligt höll jag på o säga:)
känns som några toner sitter lite hög upp väldigt nära att sitt men en liten bit till så sitter dom.
gillar arret o slutet var vackert som en solnedgång,

tony


Emulator... tack för lyssningen....vet inte om det är bra att man hör att det är jag som är på gång? Gör man inte det med alla här? :huh: men visst, kanske bara är positivt....kanske mer goes west i refrängen?
Kul att du tycker det är njutbart...kommer lägga om sången tror jag..../  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, kanske med alla, men nej. din "wall of sound" är så egenartad tycker jag. Jag tror inte man på samma sätt hittar varumärken hos andra. OCH, det är enbart positivt.

Mer väst i refrängen ja.  :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Väldigt bra låt här, har svårt att komma på någon bättre som du gjort. Ljudet distar lite på sina håll, och jag tycker basen är för långt ute åt höger. Själva basljudet var inte jätteroligt heller, men annars tycker jag det låter bra. Snyggt arrat.

"I wanna see you fucking find the way" är nog en uppenbar massuppfittning av texten dock :D
blargh


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Åh Karl! Saknar ditt goda sällskap :-)
Underbar liten pärla det här. Du är genialisk både i musik och text. Njuter.
Ska in till Estockholmo idag för att träffa en ny musikkontakt = kul.
Ska ta en kik på "Underbar" i helgen, I promise.

Kram!
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena

Tyckte den började lite trevande, försiktigt och nästan skakigt, gjorde mig osäker men sedan efter 25 sekunder kom den igång :). Väldigt markant distning 20s.
Melodin är mycket bra i mina öron, speciellt refrängen sätter sig men versen funkar fint den med. Behaglig att lyssna på men är inte mixen lite väl luddig i kanterna kanske.
Arret är dock mkt bra. Melodier från olika instr som lappar över varandra och bildar en helhet.

Gott
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx cykeln...det värmer....tackar ödmjukast för dom fina orden...ska dock greja till lite grejer...

Allt gott /  karl
Oj vad fint
Levande
Trevliga instrument
Stillsamt vackert
Gillar rösten sången
Basen ger ett sånt skönt gung där bakom I wanna look into your eys
Höjdarlåt
framfört på ett unikt och härligt sätt
Bravo!

equality...tackars för lyssningen...fiolgrejorna är sax  :unsure: gjorde en ommix igår men den ligger kvar i studion... <_< tack för förhandskritik också...

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tack Fidden för lyssning... har en annan version utan dist ,tror jag ? kul att du tycker det är den bästa jag gjort :unsure:...men allt träffar alla olika.ska se över basljudet också...tack
Väldigt bra låt här, har svårt att komma på någon bättre som du gjort. Ljudet distar lite på sina håll, och jag tycker basen är för långt ute åt höger. Själva basljudet var inte jätteroligt heller, men annars tycker jag det låter bra. Snyggt arrat.

"I wanna see you fucking find the way" är nog en uppenbar massuppfittning av texten dock :D

Stensdotter....men vad tiden lider ses vi igen  B) hoppas musikmötet var givande och ingen panik med "underbar"  ...allt gott /  karl

Stajo....ska in till studion nu och bringa klarhet i denna ...bredda ljudbilden lite och som sagt har en odistad version liggandes...kul att gillar arret...Allt gott / karl......hur var NY ?
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


DåligtGehör

  • Gäst
Får från första stund en känsla av Van Morrison. Inte direkt rösten men det lite bitvis lösa sökande draget, särskilt då i inledningen. Rent melodiskt/harmoniskt är det väl snarare andra referenser man skulle kunna nämna.

Men Van då, egentligen mest just i inledningen. Hm.. kan faktiskt känna lite saknad av att det draget inte fortsatte. Hans sätt att leka, pratasjunga, mässa till en soft laddad grund hade inte varit helt fel under versen. Nu tar du en annan väg. En mer traditionell och tycker jag för försiktig hantering. Blir inte så spännande som man anar att det kunde vara. Det är inte detsamma som att det är en svag vers. Det är det defenitivt inte. Särskilt den senare delen är riktigt bra och skapar en väldigt fin övergång till refrängen. Det är mer den första delen som känns lite tam.

Refrängen är riktigt snygg!

Låten är klart bra sen kan den nog sättas lite bättre på en del sätt men det kommer väl. Små små saker här och där.
« Senast ändrad: 13.01.2008, 16:41:37 by DåligtGehör »


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
En stillsam skön låt du har fått till Karl har väl inget direkt att klaga på utan ger dej tummen upp för den! :)


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Stajo....ska in till studion nu och bringa klarhet i denna ...bredda ljudbilden lite och som sagt har en odistad version liggandes...kul att gillar arret...Allt gott / karl......hur var NY ?

Kalas men tror inte jag skulle vilja bo där. Fick med mig en ny förkylning därifrån så nu väntar jag bara på att någon kollega skall komma hem från kina och ge mig den tredje förkylningen i rad...
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Vore det inte för att jag kände igen din röst skulle jag tro att McCartney åstadkommit ännu en pärla. Jag fascineras av ditt sätt att sätta ihop harmonier, en melodi som får de mest oväntade ackordföljder att sitta hur naturligt som helst. Tummen upp!


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Detta gillar jag skarpt. Ska ge det en ordentlig genomlyssning när jag har mer tid.

mvh Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Van the Man...kan fatta det lösläppta i början men har aldrig riktigt gått iväg på "mannen" Van men har förstått att han är en stor sångare ändå...har lagt upp en ny version där den andra låg och den nya är lite mer tillbaka på sången och basen...nice att du tycker om refrängen, där kändes det mest country för mig men det kanske funkar iaf...tack för konstruktivt lyssnande :)
Får från första stund en känsla av Van Morrison. Inte direkt rösten men det lite bitvis lösa sökande draget, särskilt då i inledningen. Rent melodiskt/harmoniskt är det väl snarare andra referenser man skulle kunna nämna.

Men Van då, egentligen mest just i inledningen. Hm.. kan faktiskt känna lite saknad av att det draget inte fortsatte. Hans sätt att leka, pratasjunga, mässa till en soft laddad grund hade inte varit helt fel under versen. Nu tar du en annan väg. En mer traditionell och tycker jag för försiktig hantering. Blir inte så spännande som man anar att det kunde vara. Det är inte detsamma som att det är en svag vers. Det är det defenitivt inte. Särskilt den senare delen är riktigt bra och skapar en väldigt fin övergång till refrängen. Det är mer den första delen som känns lite tam.

Refrängen är riktigt snygg!

Låten är klart bra sen kan den nog sättas lite bättre på en del sätt men det kommer väl. Små små saker här och där.

SYNTH.....Tackar för lyssningen...kul att du tycker den funkar
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


DåligtGehör

  • Gäst
Hm... jag är inte så förstjust i vispspelet. Gillar vispar men här tycker jag är det mer själva den grundläggande rytmfiguren samt den rätt maskinella (loop?) känslan som gör att det inte står helt rätt till. Ibland funkar det, ibland är det för mycket och lite starkt där det "borde" vara en kort paus eller ett tystare slag osv. Saknar att trummisen följer med i musikens intensitet men även genom drag och små trix. Tycker det är det som saknas nu.


Utloggad SingSing

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil

en låt i mitt vanliga stuk eller kanske mer åt countryhållet???Hur blev ljudbilden, vad saknas,vad ska till

/ karl  B)

Wow, det låter jättebra i mina lurar här på laptopen. Ljudbilden är suverän i sig, men kanske är det lite för mycket instrumentering ibland? Framför allt verserna tror jag skulle må bra av lite mer likriktning och tydligare arrangemang. Sångljudet lämnar en del att önska tycker jag. Lite burkigt, distat och billigt sound, men jag är knepig med sådant så ta det för vad det är. Jag diggar stenhårt att du fått till nån knasig avart av delta-blues goes "The Band"-country. Skippa de sista basfigurerna på slutet tycker jag. Basen är snygg i arret, men ensam där på slutet tycker jag inte den tillför något.


På det hela taget ett skitsnyggt genomförande. Låten är också riktigt bra....texten kan väl diskuteras   :)


SingSing


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Snyggt. Tycker faktiskt inte att du sjunger lika självklart som vanligt. På några ställen låter det nästan lite "gnälligt" (inte illa ment). Annars gillar jag verkligen din röst speciellt när du pressar lite. Vet inte om den ligger ett halvt tonsteg för högt kanske. Eller att du behöver pressa dig lite mer.

Annars tycker jag att du har hittat en form där arrangemangen blir bättre och bättre. Det där akustiskt sparsmakade passar verkligen. Mycket snygga reverb och bra sångljud. Bra trummor snygg bas.  Slutet känns kanske lite tveksamt.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Snyggt och mysigt ljudlandskap ^_^

Väldigt mycket och trevligt känsla på rösten, känns som du verkligen menar det du sjunger!

Kanske inte skulle låta helt illa att byta pianot mot ett elpiano? jag vet inte om det blir bättre eller sämre ?  Jag skulle prova iaf.

Snyggt att sången är så långt fram i mixen och de diskantiga trummorna.
Trevligt trumpet också

Blev mest ros denna gång:)

//david
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David