Tjoho! Visst har jag två kloner. Jag har aldrig jämfört dem direkt med UA-reissuen, men väl hört den och tycker såhär spontant att det inte är någon jättestor skillnad. Skulle gärna göra ett test med dem sida vid sida.
Det är just virvel jag skulle rekommendera den på, om jag hade bara en skulle den gå till virvel före båda sång och kagge. Men jag skulle inte själv köpa en kompressor för 16 tusen (eller vad den nu kostar?) för att ha bara på virvel. Det beror iof på hur mycket man tjänar på det man gör. Tycker också att de fungerar riktigt bra på gitarr, om man vill ha mer attack, eller bara en lite fetare ton, man kan även köra helt utan kompression.
Det finns bättre baskompressorer än 1176. Den kan vara kul att ha på sång om man vill få den tränga igenom och vara lite agressiv. Effektkompression går också att uppnå, riktigt pumpande.
Gitarr och virvel i första hand för mig iaf...
Det är också möjligt att använda 1176or som preamps eftersom de har en hel del gain. Det råder väl vissa skilda meningar om det här, eftersom de har 600ohms impedans vilket är lite lågt i många fall. De är ju inte gjorda för mickar, utan linjesignaler. Men jag har prövat, det funkar och ger ett speciellt sound. Om man gillar det är såklart personligt.
Jag skulle kunna leta fram lite filer på 1176 (mina kloner då) på sång, kagge och virvel. Om några dagar kan de komma upp. Då är sången inspelad med en beyer m201, som kanske inte är en värst föredömlig sångmick, menmen

Godnatt!
PS. nej, det är inget dyrt projekt, jämfört med priset på en originalenhet.