Kontrollrummet

Memphis - Sparkling Eyes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Tjena. Jag anmälde intresse till en efterfrågan på internet efter någon som kunde göra musiken till en kort action-film som några killar på en KY-utbildning skall filma så småningom. Den musikgenren som skulle va i filmen har jag iofs aldrig gjort innan men jag hakade på ändå.  :D Jag slängde såklart först ihop en testlåt som jag skickade så det fick höra vad jag typ kunde åstakomma. De gillade låten och vi satte igång. Efter lite disskuterade om musiken och så satte jag mig ner o gjorde den här som en testlåt. Tog väl typ 6 timmar. Gjord i Reason 4.  Skulle gärna ha lite feedback på låten. Mixen, ljuden, trummorna, tempot  mm.
Jag har inte hört deras kommentar än.

Filmen skall vara färdig i april-maj tror jag så jag tänkte kanske lägga upp låtarna här under loppets gång för att få feedback o tips. Blir väl 6-7st och de kommer ha ganska olika stil tror jag. Det är inget betalt jobb utan jag gör det som en rolig grej som samtidigt är väldigt lärorikt.  :)


/Memphis
« Senast ändrad: 02.03.2008, 21:20:04 by Memphis »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
minsann! lå+ter lite jan Hammer/Michael Man om detta :)

Tycker du lyckats riktigt gott här. Får man säga något neggit så är det möjligen att det låter lite Reason om det. Å andra sidan refletkerar man väl knappast som "vanlig lyssnare" över en sådan sak.

En syntpad skulle kunna mjuka upp alstret lite, en varm mjuk analog sak.


Snyggt -och verkligen kul att vara med om något sånt antar jag! :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
minsann! lå+ter lite jan Hammer/Michael Man om detta :)

Tycker du lyckats riktigt gott här. Får man säga något neggit så är det möjligen att det låter lite Reason om det. Å andra sidan refletkerar man väl knappast som "vanlig lyssnare" över en sådan sak.

En syntpad skulle kunna mjuka upp alstret lite, en varm mjuk analog sak.

 
Snyggt -och verkligen kul att vara med om något sånt antar jag! :)

Tack för kommentaren! Och för de konstruktiva ideérna.

Jag funderade faktiskt på att lägga på något mjukt pad-ljud men det blev aldrig av.  :rolleyes:

"Jan hammer/Michael Man" ..  vet jag inte ens vad/vilka det är..  :D

Låter "Reason-aktigt"?  Det ante mig! :P   Jo, det är väl som du säger bara Reason-avändare som hör sånt.. ;)

Och jo, det är kul att vara med om. Dock så fick jag deras kommentar idag om låten. Det tyckte den var bra men de ville ha mer akustiska instrument och lite mer 60tal och jazz med med smutsiga ljud och hårda beat samt en enkel melodi som sätter sig lätt. Vi hade inte disskuterat musiken så jättemycket vilket vi har nu. Så inom en liten tid kommer en ny låt. ;)

/M



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
manfred mann, förlåt, fel tänk där. De har varit med, ofta ihop med Hammer, ibland tror jag med Oldfield (?) i amerikansk film.


Jan Hammer har du nog i princip säkert hört...



 
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
manfred mann, förlåt, fel tänk där. De har varit med, ofta ihop med Hammer, ibland tror jag med Oldfield (?) i amerikansk film.


Jan Hammer har du nog i princip säkert hört...


 

Nej, jag hade inte hört eller sätt det innan. :unsure: Det var väl före min tid kanske.. :rolleyes:

Och jag kan ju inte säga att musiken var jättelik kanske..  :) Men jag förstår vad du menar. ;)

/M


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
va nog före dig japp :)

just den här va ett dåligt exempel....finns annat men hittade inget lämpligt. återkommer om jag hittar ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jadu, den här musiktypen har jag dåligt grepp om så jag kan nog inte tillföra så mycket
Men jag tycker det är levande och det händer en del spännande saker
Ljudmässigt bra förutom trummorna som jag tycker är något tunna (men det är kanske så de ska vara i denna genre?)
och så skulle jag önska mig något lite varmare instrument som mjukar upp
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SKön stämnings som lyfter en... Gillar melodin. småtjutiga pads från reason(?) och som tune till film funkar det not bra. Kanske lite för intensiv. Men kan nästan se slagsmål och biljakter och sånt här :) Lite som soundracket, en av låtarna till matrix...
Denna är lika bra.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
SKön stämnings som lyfter en... Gillar melodin. småtjutiga pads från reason(?) och som tune till film funkar det not bra. Kanske lite för intensiv. Men kan nästan se slagsmål och biljakter och sånt här :) Lite som soundracket, en av låtarna till matrix...
Denna är lika bra.

Tackar för de orden Divedend! Jo, det var en testlåt till dom och de tyckte som sagt att den var lite för intensiv och artificiell men nu är jag snart färdig med en ny låt som snart kommer upp här.

Melodin är ett Leadljud som jag distat smått och lagt på reverb. Reason 4 is the shit. :D

/M