Kontrollrummet

Förslag ang uppladdning av demolåtar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Såg att ni hade en ny regel för hur demolåtar ska namnges. Om forumet växer kommer det aldrig att hålla, tyvärr. Bara att kolla på studioforumet över hur många som missar postningsreglerna där.

Förslaget lyder:

Ha två inmatningsfält intill det där man bläddrar fram sin demo. Där ska man ange artist och titel. Ni döper då dom helt sonika om filen med hjälp av detta data innan den kopplas till tråden. Om uppladdaren inte fyller i dessa fält kommer man inte vidare.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Om detta funkar så har jag inget emot det, men tyvärr tror jag det blir problem med det tekniska.
Har läst lite om modden media center, men hittar inget av nytta.

Man ju nu klicka på att de ska sortera efter användarnamn, men jag vill ha det som standard.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
håller med wernborgs inlägg.....vettigt
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Går det att genomföra utan blodsvite så vore det ju kanon - mycket lättare att komma ihåg namnstandarden om man måste fylla i dessa uppgifter för att kunna posta en låt.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Jupp...eller att sortera efter trådtitel.
Den är mycket lättare att skriva rätt och lättare för moderatorer att ändra.
« Senast ändrad: 24.02.2007, 00:50:24 by Zyan »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ni kan ju göra en egen php-sida dit ni skickar filen och datat först och där döper om filen innan den går vidare i logiken. (Antar jag...) Är en fena på ASP men php är lite obruten mark...
« Senast ändrad: 24.02.2007, 00:52:07 by Wernborg »


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Ni kan ju göra en egen php dit ni skickar filen och datat först och där döper om filen innan den går vidare i logiken. (Antar jag...) Är en fena på ASP men php är lite obruten mark...

Jag har ingen aning om det tekniska, det är tsmalmbes område.
Vet inte hur mycket som är handkodat, tror att detta måste göras på det sättet.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ni kan ju göra en egen php dit ni skickar filen och datat först och där döper om filen innan den går vidare i logiken. (Antar jag...) Är en fena på ASP men php är lite obruten mark...

Jag har ingen aning om det tekniska, det är tsmalmbes område.
Vet inte hur mycket som är handkodat, tror att detta måste göras på det sättet.

Så är det definitivt, men svårt är det nästan lika säkert inte  ;)


Utloggad tsmalmbe

Svårt finns på flere nivåer. Bl.a att den däör ändringen är global, alltså den skulle påverka alla postningar. Och om man inte vill ha det så (vilket man inte vill förstås), blir det custom-kod som baserar sig på specifika subforum-id:n. Not nice. Förutom det går filsparningar genom det vanliga forum-frameworket, med en hel massa trevliga grejer som att filerna namnges pånytt efter att de laddas upp etc. etc.

Allt handkodat skall dessutom upprätthållas, och gör det mycket krångligare mad farmtida updates, för att inte tala om plugins.

Inte helt lätt alltså, på grund av att en hel massa faktorer spelar in. Kanske i framtiden, kanske inte.

Nu bör det där ses som en rekommendation anyway. Viktigare är kanske att trådnamnet namnges rätt (tillflikade det till regeln), så att man kan hitta inlägget genom antingen låtnam eller användarnamn.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Man ju nu klicka på att de ska sortera efter användarnamn, men jag vill ha det som standard.

Order-by-användarnam är som default nu.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tänkte mig en sida där man fyller i uppgifter och låtens namn, storlek, artist, samt bifogar filen etc etc etc......
Denna information postas till den sida som normalt tar emot requesten med samma parameternamn etc....
Då borde handknackandet bli minimalt, och funktionen med filnamnen som redan finns borde också funka.

Skulle man sedan vilja frångå denna princip så går ju det också, och du slipper att knyta till specifika subforums-id.

Som jag ser det borde det räcka med en php-sida för inmatningen + en felhanteringssida då obligatoriska fält saknas, samt att "ny tråd" knappen i demoavdelningen pekar på denna specialsida istället?

Alla trådar skulle bli standardiserade. Kanske för mycket jobb? Kanske inte?