Kontrollrummet

bolmar rök = fungerar ändå?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Jag har en gammal tandberg rullbandare som vid olika tillfällen börjat ryka som fan, sist var det när jag(som jag alltid brukar göra) kopplade in en speciell mikrofon, eller mikrofonen är inte speciell men jag har aldrig provat den mikrofonen med tandbergaren innan. En Audix D4, helt vanlig dynamisk mikrofon med andra ord.

Det är för mig oförklarligt varför det händer bara genom att byta mikrofon, någon som har nån aning?

Det lite humoristiska i hela grejjen är att detta har hänt några gånger vid olika tillfällen, och bandaren fungerar ändå lika bra efter varje tillfälle... B) kanske en inbyggd hemlig specialeffekt? :lol:


Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jizes,jag tycker det låter som en försmak av "Kina syndromet",ha den inte i samma hus som musik datorn/studion - den där ålderstigna prylen har en härdsmälta på gång :ph34r: :lol:

Mvh
Micael


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Ja, den är fullständigt oberäknelig

farsan har för sig att han kopplade in den till en förstärkare från UTGÅNGEN, och även samma sak hände :blink: :wacko: :unsure: :wub:

lite tråkigt om den skulle få för sig att kola dock, sitter ju telefunken rör i har jag upptäckt :ph34r:


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
På senaste norbergsfestivalen hade vi teorin om att all musikutrustning blir bättre med eld. Och ingen rök utan eld... så spela in med den tills den brinner upp så blir det nog riktigt bra ;-)