Kontrollrummet

Per Rosqvist feat 1up - Execution

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ok, postar en låt jag restaurerade häromdan. Den är alltså gammal, och har redan postats på gamla studio....

Tunga metalinfluenser, körer, ner ner ner till helvetet..
---------------------------
Riktiga körer av Chinaman ditlagda, nu väntar vi bara på det avslutande "solot" av Emulator :)
Första solot: 1up
2dra: Per
3dje: 1up
Avslutande 4de mangelsolot: kanske aldrig blir av???  :(
---------

Åsikter mottages tacksamt på solona och verket som helhet! :)

« Senast ändrad: 31.05.2013, 12:30:40 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
man anar metallica i kulissen trampar lite o vill in men du klara dig utan den..hade lite svårt för ilnedninga körerna, men det tog sig.. iofs hade lite rock trumma o bas varigt roligt att höra i detta..
att leva är att dö


Utloggad tsmalmbe

Fint soundtrack-material. Lite samma ljudbilder som i soundtracken för Judge Dredd. ibland gillar jag sånt här. Körerna är lite sta-a-a-a-a-mpiaga på vissa ställen. Du kunde satsa stort, och lägga din egen röst med i körerrna för att få human touch. Kanske i kommande alster?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Du kunde satsa stort, och lägga din egen röst med i körerrna för att få human touch. Kanske i kommande alster?

har gjort det en gång, med en låt, och resultatet var hyfsat... Judge Dredd-musik? Mer metallica då ;) (Ja erkänner tony, men det var omedvetet att klockan klämtade för mig. ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jag har hört denna låt tidigare och den är kanon! Speciellt efter inledningen, vid 0.58 så är det gåshud!

En liten tanke, kan du få kören att alterneras lite när det gäller attack? Vid 1.13  "aah aah aah ah". Om du kan alternera lite där så blir det ännu mer känsla än det redan är, tror jag.

De lugna instrumentala partierna är ju så j-a bra! På något sätt blir jag stolt över att det finns sådana som dig och som gör musik som vi andra får lyssna på. (Vet inte om du förstod, men fasen Dividend du är ju kung i din klass! Och många andra klasser oxo)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, det känns som har mutat in din egen genre med soundtracksliknande musik till filmer som har sisådär en 2 miljarder kronor i budget. Pampigt värre alltså och växlingarna är omtumlande sköna. De lägsta mansrösterna låter inte helt naturliga annars rena värstingsoundet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag har hört denna låt tidigare och den är kanon! Speciellt efter inledningen, vid 0.58 så är det gåshud!

En liten tanke, kan du få kören att alterneras lite när det gäller attack? Vid 1.13  "aah aah aah ah". Om du kan alternera lite där så blir det ännu mer känsla än det redan är, tror jag.

De lugna instrumentala partierna är ju så j-a bra! På något sätt blir jag stolt över att det finns sådana som dig och som gör musik som vi andra får lyssna på. (Vet inte om du förstod, men fasen Dividend du är ju kung i din klass! Och många andra klasser oxo)

Tack. Blir nästan rörd av din stolthet, pappa!  :lol: (Detta är ett skämt  :huh:

Vid 1.13 ? Skal kolla, denna verre är inte antimidifierad f ö... Skillnaden är att den LÅTER bättre än den nya och det är mysko!


Equality: Danke, xie xe, thanks osv.. Takk på danska.... Nämen ni är väldigt snälla, undrar om jag får metallica efter mig när denna hamnar i en "2 miljarder SEK"-film :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
BAJS












Körsamplen suger rakad trollundersida.

Annars gillar jag den fulla orkestern och flödet.

Innan jag får ett ilskt PM från någon utomstående håller Per & jag bara på och busar så det är ingen fara på taket gubbar och gummor! :D
« Senast ändrad: 31.03.2007, 23:51:40 by 1up »


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Snyggt som bara den frågar du mig. Med tanke på att vi är "amatörer" som sitter hemma och pillar med musik, så är du en amatör i världsklass!  ;)


Jag har sagt det innan och jag säger det igen, du skriver inte musik, du KOMPONERAR!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
BAJS












Körsamplen suger rakad trollundersida.

Annars gillar jag den fulla orkestern och flödet.

Innan jag får ett ilskt PM från någon utomstående håller Per & jag bara på och busar så det är ingen fara på taket gubbar och gummor! :D


Jag frånsäger mig allt ansvar ;) Nä körsamplingen skulle nog blandas med något annat eller tja.... Så den låter bättre, och så att man skulle kunna ändra attack osv Och ta bort när kören låter som troll.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snyggt som bara den frågar du mig. Med tanke på att vi är "amatörer" som sitter hemma och pillar med musik, så är du en amatör i världsklass!  ;)
Jag har sagt det innan och jag säger det igen, du skriver inte musik, du KOMPONERAR!

Vad svarar man på sånt här? Tack! Jag sätter noter, kan knappt spela något instrument. Jo, lite klaviatur och en gnutta gitarr. SKulle vilja säga att det finns många i världsklass här, som SPELAR i världsklass.
Själv så är mitt instrument i skallen där jag hör noterna, inget magiskt med det, har alltid varit så...
Ett instrument bara uttrycker vad musikern har i skallen eller hur? Fan, får läsa lite mer kontrapunkt och så, så jag blir, som Micael brukar säga, den nya Mozart/Beethoven.. ;) Men mycket tveksamt att så blir fallet, konkurrensen är ganska stor... Finns många skickliga moderna kompositörer, och jag har helt enkelt inte lust att tävla.. Jag bara gör det här för att det är roligt. Och så skall det vara...

Det är roligt att skrota regelverk, harmonilära (läst en del), kontrapunkt
(läst väldigt lite), och bara skapa utifrån intuition....

Fan vad jag svamlar nu... Klockan är 5 på  morgonen och idag skall jag skriva färdigt mitt andra samarbete med Jessica. Sång läggs på om nån vecka.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jahapp lyssnar.

gillar inte riktigt körerna i början. Kan det vara så att de låter mindre verkliga som "nakna" ? senare i låten låter de bra!

völkommet lugnt parti vid 2:40

(skriver medans jag lyssnar)

3:12 är ett snyggt parti!

låte slutar lite abrupt...men gillar det.

Ibland käner jag att cymbalerna släcker ut varandra...på nåt sätt..


Mer sammanhängande då:
Bra melodier denna gång, ett sammanhängande tema, mycket dramatiskt, det känns som något stort händer, eller skeenden leder till en stor händelse. Tveklöst österländska vibbar i vanlig ordning.

1:37 är ett väldigt dynamiskt parti som jag gärna skulle se lite förlängt innan körer kommer.

Pampigt så det förslår, men samtidigt en ödesmättad känsla som är lite mer dubtil....en liten undermening, mitt i allt det stora handlar det också om en enskild.


Det enda neggiga är egentligen körerna...testa att tanka in dem som wave i cubase och fadea in de olika ohh/ahh etc på lite olika sätt. kan låta mer levande.


fjärde varvet nu och den blir bättre ju mer man känner igen.


mycket bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Stort och maffigt...men du måste fixa levande körer för det är vad du behöver här eftersom det bygger en hel del på körerna.
Känns som filmmusik..riktigt bra tycker jag!..


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Stort och maffigt...men du måste fixa levande körer för det är vad du behöver här eftersom det bygger en hel del på körerna.
Känns som filmmusik..riktigt bra tycker jag!..

Tackar. Ja, skall göra mitt bästa. :) Många som klagar på körerna har jag märkt.

Håller dock med 5 projekt samtidigt. Men ledig som jag är idag, skall jag försöka få färdigt två. (minus mixning)
Du vet hur det är, alltid jobbigt att fixa det sista. ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
jahapp lyssnar.

gillar inte riktigt körerna i början. Kan det vara så att de låter mindre verkliga som "nakna" ? senare i låten låter de bra!

Man hör väl inte att de är "konstiga" när blåset kommer? Kan stämma.
Skall titta på den där manskören och rota omkring, så skall jag nog få ihop nåt.

Citera

völkommet lugnt parti vid 2:40

(skriver medans jag lyssnar)

3:12 är ett snyggt parti!

låte slutar lite abrupt...men gillar det.

Ibland käner jag att cymbalerna släcker ut varandra...på nåt sätt..


Mer sammanhängande då:
Bra melodier denna gång, ett sammanhängande tema, mycket dramatiskt, det känns som något stort händer, eller skeenden leder till en stor händelse. Tveklöst österländska vibbar i vanlig ordning.

1:37 är ett väldigt dynamiskt parti som jag gärna skulle se lite förlängt innan körer kommer.

Pampigt så det förslår, men samtidigt en ödesmättad känsla som är lite mer subtil....en liten undermening, mitt i allt det stora handlar det också om en enskild.


Det enda neggiga är egentligen körerna...testa att tanka in dem som wave i cubase och fadea in de olika ohh/ahh etc på lite olika sätt. kan låta mer levande.


fjärde varvet nu och den blir bättre ju mer man känner igen.


mycket bra!


Tackar för konstruktiva kommentarer. SKriver faktiskt ut dina 2-3  förslag. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bump! Ny verre... Jisses vilka möjligheter som uppkom helt plötsligt!  :blink:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Full mix, verkligen trångt om saligheten. Men intressant. Oho, nu kom det en gitarr med i bilden. Det blir ju mera och mera tubular bells av det hela.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
Vackert så kondensnivån ökar kraftigt i mitt gamla plåthjärta! Ludwig Van Dividend. Otroligt stämningsfullt, man blundar och ser någon mastodontfilm som utspelas i öknen svepa förbi i ögonvrån. Guldstjärna!
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vackert så kondensnivån ökar kraftigt i mitt gamla plåthjärta! Ludwig Van Dividend. Otroligt stämningsfullt, man blundar och ser någon mastodontfilm som utspelas i öknen svepa förbi i ögonvrån. Guldstjärna!

Intressant kommentar! Tackar så mycket :)

Din "avatar" eller bild eller vad det heter liknar Abbath från Immortal, men du skriver inte på norsk så....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Ja, det är ju grymt som sagt. Du blir bara bättre och bättre. Du kommer med enorma kompositioner, och du kan inte ens spela något instrument. (Eller lite kan du ju)

Att du blir som Mozart eller bethoven är inte omöjligt. hehe. Mozart skrev dock sin första symfoni som 6 åring. vet inte om du satt vid datorn och komponerade då? :)
Men du kommer bli stor nån dag. Det är bara att kämpa på! Detta var i världsklass. Hade du bara haft riktiga körer, och riktig symfoni orkester. Då skulle jag faktiskt börja gråta. hehe  :wub:   


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Lite mer underlag såsom en strykbräda nu - mer jämt och följsamt. :)

4:24 får betecknas som en introduktion i dina sammanhang ;)

Näe, men snyggt är det! Gitarren passar konstigt nog väldigt bra in i den här låten. Skulle lätt tro den sabbade stämningen eller nått. Men icke.

Du kör hårt med temat nu. Åh fin övergång 03:50. Du behöver riktig kör! Forsätt gärna med sista temat eller börja en ny låt med det. Blev lite kort nu den sista biten alltså. Jättesnyggt slut annars på partiet innan.

På slutet började känslorna väckas! Så gärna längre låt. :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, det är ju grymt som sagt. Du blir bara bättre och bättre. Du kommer med enorma kompositioner, och du kan inte ens spela något instrument. (Eller lite kan du ju)

Jag vet naturligtvis var noterna sitter på ett piano/klaviatur, men annars spelar jag så jäkla dåligt, att jag alltid föredrar att sätta noterna. Går VÄLDIGT snabbt för mig att sätta noter om jag har inspiration...
Angående gitarren så är det ett VSTi jag lånade, men nog hade jag kunnat spela det själv OM jag haft gitarren med mig. Vill bara ha det sagt :)

Citera
Att du blir som Mozart eller bethoven är inte omöjligt. hehe. Mozart skrev dock sin första symfoni som 6 åring. vet inte om du satt vid datorn och komponerade då? :)

USch, vill inte bli jämförd med beethoven. Har för stor "respekt" för dessa genier för att gilla jämförelsen... Beethoven iallafall. Mozart är lite förutsägbar ibland ;)  :lol:
Jag satte mina första noter med BEEP-kommandot i Spectrum-BASIC när jag var 11 år.

Citera
Men du kommer bli stor nån dag. Det är bara att kämpa på! Detta var i världsklass. Hade du bara haft riktiga körer, och riktig symfoni orkester. Då skulle jag faktiskt börja gråta. hehe  :wub:   

Tackar, tackar. :) Jag nöjer mig med om jag kan göra intryck. Det räcker långt ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lite mer underlag såsom en strykbräda nu - mer jämt och följsamt. :)

4:24 får betecknas som en introduktion i dina sammanhang ;)

Näe, men snyggt är det! Gitarren passar konstigt nog väldigt bra in i den här låten. Skulle lätt tro den sabbade stämningen eller nått. Men icke.

Du kör hårt med temat nu. Åh fin övergång 03:50. Du behöver riktig kör! Forsätt gärna med sista temat eller börja en ny låt med det. Blev lite kort nu den sista biten alltså. Jättesnyggt slut annars på partiet innan.

På slutet började känslorna väckas! Så gärna längre låt. :)

JA! Inser vissa möjligheter det öppnar sig nu för den här låten!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
BUMP! Förlängd ytterligare.... Vill ha et gitarrsolo på slutet! Senaste verren går att ladda ner överst i tråden
« Senast ändrad: 04.04.2007, 16:32:36 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jäkligt kul med gitarren! Nu känns det som om slagverket från orkesterdiket får sätta sig ner en liten stund och släppa in en "trummis" med lite större "HM-trummor"

Nästan så att det skulle vara på plats med growl i slutet?!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jäkligt kul med gitarren! Nu känns det som om slagverket från orkesterdiket får sätta sig ner en liten stund och släppa in en "trummis" med lite större "HM-trummor"

Nästan så att det skulle vara på plats med growl i slutet?!!

Nej, jag tror jag kan fixa det med orkestslagverk och fortfarande låta tungt och hårt nog. ;)  Growl? LOL.... Tja, kanske det :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Nu har vi loopat låten i bakgrunden i en timme ung. Flickvännen var mkt imponerad (jag också)

Du har talangen, skulle kunna tro att med en 2M$ budget så skulle det låta sagan om ringen.  :rolleyes:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
2mille budget,billigt det :)

men nu låter det mumma om detta...nästan så man skulle vilja

gitarrerna är vassa. lite ändringar skulle jag ev vilja ha....

hum. blir sugen att lägga på nåt sånt där motorhaverikomp..hum. skulle man kunna få leka lite månne?  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
2mille budget,billigt det :)

men nu låter det mumma om detta...nästan så man skulle vilja

gitarrerna är vassa. lite ändringar skulle jag ev vilja ha....

hum. blir sugen att lägga på nåt sånt där motorhaverikomp..hum. skulle man kunna få leka lite månne?  :unsure:

jovisst :) MEn först vill jag veta var???
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kan det inte få va en hemlis? )

tänkte mig att man skulle släppa lös h-vete nånstans efter tre min, tex 3:16....


tempo o tonart? ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
kan det inte få va en hemlis? )

tänkte mig att man skulle släppa lös h-vete nånstans efter tre min, tex 3:16....


tempo o tonart? ;)

PM!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu har vi loopat låten i bakgrunden i en timme ung. Flickvännen var mkt imponerad (jag också)

Du har talangen, skulle kunna tro att med en 2M$ budget så skulle det låta sagan om ringen.  :rolleyes:

Tack skall du ha! Har skickat låten till kinesiskt gaming company, snubbe som jobbar där jag har på msn... Vi får se om det blir något ;) Kanske något me 2M yuan budget :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Snacka om stämning. Tänk att en röst gör så mycket.

Nu skulle Jessica lägga lite magiska toner oxo.

Bra med gitarr. Vad är det för musikgenre? (Inte så viktigt men vad skulle det vara?)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Här är en som jag har missat! Coolt med guran,lite stil brott men skönt.Lite filmiskt sånt där bakrunds målande du vet.Ser en massa bilder som flyter förbi i en ström som bildar livets flod...

Härligt Per.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snacka om stämning. Tänk att en röst gör så mycket.

Nu skulle Jessica lägga lite magiska toner oxo.

Bra med gitarr. Vad är det för musikgenre? (Inte så viktigt men vad skulle det vara?)

Jessica och jag jobbar på ett annat projekt. Här behövs mansstämmor. Lagt på bättre gitarrsolo nu på "slutet", efter det tänkte vi att det hela ackordstegras och 1up skulle hoppa in igen med spansk gitarr, med en ackordsföljd med lite sjuor och så . Får skriva stegringen och det riffet snarast. GÄller bara att hinna... Sen ville amu braka loss som fasen när vi kör huvudtemat en sista gång.

Musikgenre? PEr-musik? :) Närmast skulle kanske vara musikal? Webber använder ju elgitarr och Björn och Benny också, till klassiska instrument. Bara sången som saknas ;) 
https://soundcloud.com/user7789882