Claes: Jag kom på att du nog kan plocka isär en könbytare, hane/hona XLR och bygga om den till ett hem för en pad. Då har du löst problemet med höljet...
Ja - men om man kollar hos ELFA efter sådant, så kostar de ungefär samma som paden... 
EDIT:
HOSA har en fasvändare som ligger på 75:- - så den känns rimligare att utgå från i så fall. 
Jo, man måste ju inte jämföra med Elfa som nog är den absolut dyraste leverantören av den här typen av prylar...

Och du behöver inte köpa en fasvändare från Hosa om du skall köpa billigare kvalitet, du kan lika gärna köpa en XLR könbytaradapter från samma tillverkare.
Eller också en Neutrik XLR könbytare från Thomann för ungefär samma pris, alltså lika billigt som från Hosa - fast bästa kvalitet...
Du har också Switchcraft som ett alternativ, jag har för mig att de har en könbytare som borde gå att plocka isär.
Men det finns säkert andra inköpsställen också, jag bara snabbgooglade fram dessa exempel. Det gäller ju att kolla att de går att plocka isär och modifiera på rätt sätt också.
Jag skulle i alla fall välja bästa möjliga kvalitet, det här är en ganska känslig punkt i inspelningskedjan.
Gott Nytt År - nu ska jag börja laga till nyåsmiddagen...
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...