Forum > Demolåtar

Per-Erik Rosqvist - Let the Battle Commence (ver7) 2008-01-13

<< < (4/4)

1up:
Mycket grym på stark volym!

Lätta ennio-vibbar bitvis!

Dividend:
1up: Jäpp, håller med, mixmässigt fel på nåt vis om det hela måste spelas på hög volym för att låta bra  :wacko: (Alltså, jag håller med! Grymt sound på hög volym, seg på låg) Måste fixa det där på noe vis... hmm

ynot: Hej du! Ja lite penta kanske man kan få för sig, snarare hepta ;) hehe Gött att det funkar!

Memphis: Ah, ingen bas? Hur menar du? Bör jag eq:a kontran? SKulle vara vid 1-2 tillfällen i låten kanske ser jag nu i och för sig.

Light head: Kul att det funkar. SKall kolla upp stället du nämner omgående... Svepande melodier kommer i del2 ;)

Emulator: Trevligt. Välkommen åter ;)

Tack för lyssning och kommentarer alla!

david.roennlund:
Hellu, jag hoppar in här på verre 7.

Detta var då en maffig och medryckande symfoni! :)

Inte för att jag har något emot synthinstrument i princip, men tycker att skulle passa bättre med mer "verklighetstroget" blås o stråk... men det är fint nu också... men jag tycker att det sabbar lite av stämningen i låten.

Ska lyssna o tänka lite till, så jag kommer igen

/dvoid

Dividend:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 15.01.2008, 23:15:56 ---Hellu, jag hoppar in här på verre 7.

Detta var då en maffig och medryckande symfoni! :)

Inte för att jag har något emot synthinstrument i princip, men tycker att skulle passa bättre med mer "verklighetstroget" blås o stråk... men det är fint nu också... men jag tycker att det sabbar lite av stämningen i låten.

Ska lyssna o tänka lite till, så jag kommer igen

--- Slut citat ---
Absolut hade det passat bättre med riktiga instrument. LÄtt hänt att man chockhöjer volymen på en sampling som känns tunn, på ett sätt som bidrar till synthigheten. Vilket liksom inte går så lätt i verkligheten. :) Finns vissa prylar här att skruva till rätta tror jag.
Målet är väl här att komma så nära som möjligt. Värst är nog synthkören där, som jag tror jag köpte för 20euro från sydamerika  :blink: (Magnus Choir) Man kan tro det är svenskutvecklat  :blink: I vilket fall låg servern som jag laddade ner det från i sydamerika.

Jaja, tack för lyssningen och välkommen tillbaka! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion