Forum > Demolåtar
Per-Erik Rosqvist - Let the Battle Commence (ver7) 2008-01-13
Dividend:
Ok, det har tillkommit bas nu till ver 6. En maffig manlig kör (som dock fortfarande kanske låter lite synt. Vad tycker ni? Möjligtvis för mycket reverb på den också hmm) Iaf, tycker låten börjar bli värd att lyssna tillnu. :)
http://www.loveandfriendship.se/Per-Erik_Rosqvist_-_Let_the_Battle_Commence(7)(080113).mp3
Hit me :ph34r:
Emulator:
liite synth. tyvärr har jag också ett lego-såel för dottern igång på jobbig volym, så jag vill inte göra så många mer utfästelser hur detta låter annat än såhär vid slasklyssning låter det kalas.
Återkommer!
Light Head:
0.55-0.57 Ungefär, ett parti som låter lite "midi". Till och från får jag känslan av att musikerna håller på att komma i form, genomgående.
Det är som vanligt dramatiskt och man förflyttas omedelbart till den plast som du vill att lyssnaren skall uppleva. (Jag fattar f-n inte hur du kan lyckas med detta gång på gång)
Förmodligen är det min sinnestämning för tillfället, men jag vill ha mer svepande melodier, det blir lite "marsch" känsla nu.
Men! Inget dåligt detta!!
Varje gång jag lyssnar på dina låtar får jag lust att kolla på Sagan om ringen, spela gamla rollspel, eller bara blunda och låta mig förflyttas till forna tider då drakarna och hjätarna kämpade om undersköna oskuler som behövde räddas.
Memphis:
Ja, man hör vem som är skaparen. :D Inte alls fel med det. :)
Härliga harmonier! Gott när körerna kom med också.
Men som har nämts oven så saknas det fortfarande bas tycker jag.
Annars väldigt bra! ;)
/M
ynot:
fina teman melodisk anar lite penta tänk bakom upplägget vilket uppskattas.
bra balans i instrumentering o luft imellan andas lungt o tillförsikt.
fint litet stycke som vi brukar säga.
igen som stör bara att njuta..
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida