Kontrollrummet

equality - nightlight

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 551
    • Visa profil
    • SoundClick
2025, nytt år...nya låtar. Känns som man gör samma låt om och om igen trots förhoppningsvis inspirationsframkallande nya ljud och instrument. Trots allt kul att mecka lite när skidföret är som det är.  :rolleyes:

https://soundcloud.com/mikael-schulin/nightlight?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing&si=753d9f81cc8d4793be4bbc03f4d07bb1
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 771
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härlig känsla i låten! Läckert elpiano och suggestiva stråkar/arpeggiator!
Mixen känns bra. Möjligen att jag skulle vilja sänka percussion/trummorna lite,
men det är nog bara jag som är gammalmodig vad gäller trumljud.  :rolleyes:
Riktigt skön lyssning!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
    • Tuben
  • Soundcloud: meter
Skönt lunkande! Bra pianoriff och sköna stråkar. Jag antar att det är nya trummaskinen som rullar. :)

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Riktigt skön lyssning!
/Asti

Stort tack Asti! Bytte ut trummorna till något mer passande, lugnare och förhoppningsvis mer följsamma. Tycker att pianot distade efter Ozones limiter. Skruvat och ändrat. Tror till slut det var shakern i trumsettet som missledde mig. Tog bort den. Lånar gärna dina öron igen om jag får. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Skönt lunkande! Bra pianoriff och sköna stråkar. Jag antar att det är nya trummaskinen som rullar. :)

Ändrade trummorna en del. Bättre?  :unsure: Yes, det är Triaz som rullar. Tack för lyssning och comments!
« Senast ändrad: 20.01.2025, 12:27:34 by equality »

Utloggad Asti

• Superior Drummel
  • Johnny Cash
    • Antal inlägg: 6 771
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt skön lyssning!
/Asti

Stort tack Asti! Bytte ut trummorna till något mer passande, lugnare och förhoppningsvis mer följsamma. Tycker att pianot distade efter Ozones limiter. Skruvat och ändrat. Tror till slut det var shakern i trumsettet som missledde mig. Tog bort den. Lånar gärna dina öron igen om jag får.

Det här trumkompet passar mina öron bättre, även om det tog ett par lyssningar innan jag kom underfund med takten!  :)
Det kommer in en cymbal/hihat vid ca 1:47, som låter lite "grytlock", men den stör inte speciellt...
Skulle vilja jämföra med föregående version för att kunna uttala mig mer säkert - man har ju tyvärr inget minne längre.  :wacko:
Hur som helst är låten minst lika skön att lyssna på nu!  :)
/Asti
PS! Har skickat mina öron i vadderat kuvert. Du kan behålla dom. B)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten

Utloggad equality

• Johnny Cash
    • Visa profil
    • SoundClick
Riktigt skön lyssning!
/Asti

Det här trumkompet passar mina öron bättre, även om det tog ett par lyssningar innan jag kom underfund med takten!  :)
Det kommer in en cymbal/hihat vid ca 1:47, som låter lite "grytlock", men den stör inte speciellt...
Skulle vilja jämföra med föregående version för att kunna uttala mig mer säkert - man har ju tyvärr inget minne längre.  :wacko:
Hur som helst är låten minst lika skön att lyssna på nu!  :)
/Asti
PS! Har skickat mina öron i vadderat kuvert. Du kan behålla dom. B)

Tack van Gogh! Gillar inte heller grytlocket. Tog bort de flesta igår. Orkade inte byta bort de som blev kvar men får göra det. Tack för återlyssning och återkoppling!

Utloggad Meter

• Talang
  • **
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
    • Tuben
  • Soundcloud: meter