Forum > Demolåtar

Asti - Who are you (2 versioner med olika sångpluggar)

<< < (2/2)

Meter:
Ok, jag kör UAD-inteface men har bara de pluggar som följde med kortet. Waves har jag haft i... Sen de kom tror jag i olika former. :) Kör ju Cubase sen 1993 tror jag det var.

Asti:

--- Citat från: Meter skrivet 18.09.2024, 20:48:26 ---Ok, jag kör UAD-inteface men har bara de pluggar som följde med kortet. Waves har jag haft i... Sen de kom tror jag i olika former. :) Kör ju Cubase sen 1993 tror jag det var.

--- Slut citat ---

Använde Cubase förr, men kör nu Cakewalk by Bandlab (gratisversion än så länge).
Har ett billigt Focusrite interface efter att ha börjat göra musik igen för några år sedan.
Råkade ut för en datorkrasch för ca 5 år sedan och bestämde mig då för att lägga ner,
men det höll inte så länge. :rolleyes: Så nu kör jag en "budget"-lösning med enbart sång,
akustisk gitarr och instrument-pluggar. Men just detta med mix och mastring vill man gärna förbättra!  B)
/Asti

equality:
Skönt 6/8-stuk. Snyggt arr. Jag kan inte säga att jag hör någon skillnad på sången i de båda versionerna. Har dock inte de bästa lurarna (eller hörsel). Överstämman på "now" låter lite syntetisk annars inga nits.

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 19.09.2024, 16:33:33 ---Skönt 6/8-stuk. Snyggt arr. Jag kan inte säga att jag hör någon skillnad på sången i de båda versionerna. Har dock inte de bästa lurarna (eller hörsel). Överstämman på "now" låter lite syntetisk annars inga nits.

--- Slut citat ---

Håller med om överstämman, låter inte så naturligt!
Har själv svårt att höra små skillnader numer, hörseln blir sämre med tiden... :wacko:
Jag hoppas i första hand att någon som använder dessa pluggar kan ge tips om presets eller inställningar....
Tack för kommentar Micke!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion