Forum > Demolåtar
Asti - Who are you (2 versioner med olika sångpluggar)
Asti:
Har köpt några UAD-pluggar, som jag försöker lära mig.
Spelade in en låt i 2 versioner där jag använt olika pluggar på solosången.
Båda versionerna använder samma REVERB- och De-esser-plugg, men Compressor och Eq skiljer sig åt.
I första versionen använder jag UADx LA-2 Compressor och UADx Pultec EQP-1A EQ och i den andra
använder jag gamla, beprövade Cakewalk Compressor/Gate och Ozone 11 Equalizer.
Vad har ni för synpunkter på dessa? Vilken version låter bäst? Någon som har erfarenhet av UAD-pluggarna
och som har tips på bra presets eller inställningar? Tacksam för kommentarer! :)
/Asti
Meter:
Först: Bra dänga!
Första är _i min smak_ lite för "in your face" känns det som. Speciellt vissa känns som de är inuti öronen. Det känns lösare och skönare i den andra.
Min ynka två cent. :)
Asti:
--- Citat från: Meter skrivet 17.09.2024, 20:22:02 ---Först: Bra dänga!
Första är _i min smak_ lite för "in your face" känns det som. Speciellt vissa känns som de är inuti öronen. Det känns lösare och skönare i den andra.
Min ynka två cent. :)
--- Slut citat ---
Tycker nog också att den andra versionen låter bättre, men misstänker att jag skulle kunna
ställa in UAD-pluggarna bättre i första versionen...
Roligt att du tycker låten i sig är bra! :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Meter:
Jag är absolut ingen guru men med mina begränsade kunskaper brukar jag få till hyfsat ljud med Wavespluggarna CLA vocals och Vocal Rider. Sen om man vill ha lite mer "in your face" fast utan att den limmar sig fast så brukar jag köra ett stereodelay utpanorerat helt och med en fördröjning på 10-20 ms på den ena kanalen.
Ingen vetenskap bakom detta utan helt lekmannamässigt. :)
Asti:
--- Citat från: Meter skrivet 18.09.2024, 13:54:14 ---Jag är absolut ingen guru men med mina begränsade kunskaper brukar jag få till hyfsat ljud med Wavespluggarna CLA vocals och Vocal Rider. Sen om man vill ha lite mer "in your face" fast utan att den limmar sig fast så brukar jag köra ett stereodelay utpanorerat helt och med en fördröjning på 10-20 ms på den ena kanalen.
Ingen vetenskap bakom detta utan helt lekmannamässigt. :)
--- Slut citat ---
Tack för tipsen! Jag har inte dessa Waves-pluggar, utan är i första hand intresserad av
tips på hur jag bäst använder UAD-pluggarna jag nämnde, som jag nyss köpt! :)
Jag får väl testa mig fram annars. Men som sagt - tacksam för tipsen, man kanske
kommer över dessa Waves-pluggar en vacker dag. :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida