Kontrollrummet

TC Powercore

gäst · 4 · 2091

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Florian le Sage

  • Gäst
Hej, nån som har något gott att säga om deras pci mkII tex, eller total varning???
Har ingen erfarenhet av detta, gillar INTE TC´s gamla pluggar för vst tex men den här har ju fått väldigt bra kritik osv...
Finns det något bättre för pengarna---UAD i all ära men...???
 B)


Utloggad tsmalmbe

TC's pluggar är dyra, UAD är billiga. PoCo har otroligt fina reverb, och PCI II -kortet kommer ju med multbands etc. etc. Dom är riktigt fina plugar, och jag använder dem i varenda en produktion. Hittar du PCI II för  bra pris, slå till.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Florian le Sage

  • Gäst
Well well, verkar ju som de flesta är överrens på den punkten om man lusläser på olika forum!

Jag är speciellt sugen på bra reverb samt chorus/flange etc som ju var så svinbra i deras hardware 1210 spatial...

Har själv tex M-300 som är en billig liten rackenhet men med rätt ok smetreverb (dock inte helt glasklara) och ett par ok delays men resten suger enl. min mening, och som jag sa deras gamla pluggar, minns inte vad dom hette men de va ju helkassa reverb bl.a. därför undrar man ju lite!!!


Utloggad tsmalmbe

Jag är speciellt sugen på bra reverb samt chorus/flange etc som ju var så svinbra i deras hardware 1210 spatial...

Har själv tex M-300 som är en billig liten rackenhet men med rätt ok smetreverb (dock inte helt glasklara) och ett par ok delays men resten suger enl. min mening, och som jag sa deras gamla pluggar, minns inte vad dom hette men de va ju helkassa reverb bl.a. därför undrar man ju lite!!!

Jag har alla  pluggar som kommer med i mk2, och jag använder Reverben, Character, eqsat, 24/7 och CompLimiter. Ibland också Voicestrip. Dessa  är grejer som jag  inte  mera  vill leva utan. Eqsatten är en  hård jäkel, söker jag musikalisk eq går jag till  UAD cambridge, söker jag kirurgi tar jag eqsat. 24/7 är en bra 1176:a om man inte har UAD. Chorus/delay-grejen kan jag inte använda. Får inte det att bli bra. Jag är kanske delaydöv, men jag använder Cubase egna delay, med en tilläggs-eq.. :)

Jag hade en M300, men kastade ut den för den var  en  blasfemi.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.