Kontrollrummet

equality - vårens vindar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Med förfinade pluggar men tyvärr inte röst gjordes här ett försök till remaster/remix på en nästan tjugo år gammal låt. Piano och gitarr delvis nyinspelade.  Kanske blev gurorna lite för bumliga? Försökt separera instrumenten med gitarrerna utpanorerade men tyckte synth och piano kan få hålla sig i mitten.

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin låt! Har ju hört den förr, men hör den gärna igen!  :)
Snyggt när piano och synth lirar samtidigt! Finns det en separat bas eller är det från synthen?
Jag skulle nog vilja ha en lite tydligare, fylligare bas.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Har sagt det förr jättefin låt det här. Med ett mindre spretigt och ett mera avskalat arr så går den på radion hela sommarn utan tvekan. Jag tycker den har en väldigt vårig och riktigt fin text också.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättefin låt! Har ju hört den förr, men hör den gärna igen!  :)
Snyggt när piano och synth lirar samtidigt! Finns det en separat bas eller är det från synthen?
Jag skulle nog vilja ha en lite tydligare, fylligare bas.
/Asti
Kul att du gillar't! Och att det funkar när synth och piano lirar ihop. Tanken var att basen skulle vara lite mulligt diffus sådär omsvepande men kanske skall upp ett par, tre dB?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har sagt det förr jättefin låt det här. Med ett mindre spretigt och ett mera avskalat arr så går den på radion hela sommarn utan tvekan. Jag tycker den har en väldigt vårig och riktigt fin text också.

Tack Göran! Avsikten var väl att synth, guror och piano skulle virvla runt i nån slags vårlig turbulens.  :rolleyes: Jag gjorde faktisk en avskalad version som jag bara hittar en mp3-fil av. De separata ljudspåren tycks vara borta. Lägger upp mp3:an... Fasen, tycker jag har fått någorlunda ordning på alla foton i datorn. Återstår att snoka upp och katalogisera ljudspåren till alla projekt genom åren.  :ph34r:

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
De låter fint med avskalat tycker jag.  Skulle funka bra med bara gitarr det blir mera innerligt då på nåt sätt men det är en jätte fin låt enligt mig.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tusen tack Göran!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves