Kontrollrummet

equality - folkgong

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gamla grejor som skräpar på hårddisken. Tänkte att denna kunde få komma i kontakt med modern 20-talsteknologi (hur sjukt låter inte detta för en som är född på 1950-talet). Inte AI då utan lite bättre pianoljud och masterplugg. Pianoliret helt omgjort f ö.

Knorrbas (Gigastudio, RIP) meets knätofs eller nåt balanserande på eggen över pekoralstupet?

« Senast ändrad: 12.02.2024, 17:40:08 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Det låter fint som ..... mycket som händer kan man tycka iofs och själv skulle jag föredra mer avskalat och med en stillsam sång men det är jag. Svenskt och bra sväng är det


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det låter fint som ..... mycket som händer kan man tycka iofs och själv skulle jag föredra mer avskalat och med en stillsam sång men det är jag. Svenskt och bra sväng är det

Ja, kanske drog lite väl mycket på pianot. Blir lite carried away när man sitter där. Tack Sven för kommentaren!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det låter jättefint! Ljudbilden är ren och mixen mycket bra.
Gitarrliret är snyggt och jag är svag för kontrabasen, speciellt när den blir mer melodiös.
Pianot blir på vissa ställen lite "stressat" och jag  upplever lite "snubbel" vid 1:24-1:28
och likaså vid ca 1:53! Hur som helst en riktigt skön lyssning!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det låter jättefint! Ljudbilden är ren och mixen mycket bra.
Gitarrliret är snyggt och jag är svag för kontrabasen, speciellt när den blir mer melodiös.
Pianot blir på vissa ställen lite "stressat" och jag  upplever lite "snubbel" vid 1:24-1:28
och likaså vid ca 1:53! Hur som helst en riktigt skön lyssning!
/Asti

Tack Peter! Ja, det blev lite väl mycket drillande där. Ska se över detta. Kul att du verkar gilla det hela ändå! Stort tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ändrade pianot något efter påpekanden.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Alltså... du är ju så jäkla duktig på gitarren och piano och att hitta massa sköna harmonier hela tiden.
Jag hade lika gärna kunnat lyssna till en avskalad version av denna (gissar orginaler med bas och gura) och det hade varit riktigt gött.

Men jag gillar även denna version.
Pianot som kommer in efter en minut tycker jag dock inte riktigt "smälter in" i mixen, känns lite för torrt och rumlöst och tar över för mycket, annars skönt.
Vid 1:20 tycker jag dock att det känns lite stappligt och följer inte riktigt med den sköna känslan i resten av arret.

Samma som ovan känner jag vid 2:37.
Inga jättegrejer att fixa egentligen, men jag tror att det skulle göra stor skillnad för känslan i just de bitarna.
Men väldigt skönt stycke i helhet!!
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Stort tack Andréas! En del piano var med från början. Jag vet inte varför vissa delar inte smälter in. De känns för mig på sätt vis oundvikliga för själva låten men jag är naturligtvis hemmablind. Jag skall fundera och se vad som kan ändras. 🙂
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves