Kontrollrummet

equality - Structures

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Testar ett lite annorlunda stuk. Har inte sjungit på flera år. Spänningsenheten till Rödemicken verkar ha torkat ihop. Ger ett olidligt brus som kommer och går. Försökte spela in i brusdalarna. Vad kommer sånt av? Det fick bli reciterande av text. Allt är tentativt och är beredd på att sågas totalt.
« Senast ändrad: 04.02.2024, 11:54:28 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jäkligt snyggt elpiano! Trummorna skapar en suggestiv känsla och recitationen är effektfull.
Det kan inte vara oxidering som orsakar problemen med mikrofonen? Trist när det börjar strula....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Oxidering kanske är orsaken. Rödes K2-mickar är rörbestyckade och rör är väl också förbrukningsvara. Får bli en grundlig utredning  <_<. Tänkte mig en fortsättning med sång. Får se, har en gammal dynamisk mick liggandes nånstans. Vad kör du för mickar? Pm:a gärna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Haha, läckert!
Perfekt bidrag till festivalen?

Håller med om elpianot. Soft and nice!
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Asti och Kornstad för lyssning. Ja det kanske är väldigt flummigt utan att det var avsikten.  :P Får kanske ordning på mickarna för något mer substansiellt  (=sång). Nåväl förlängning är första etappmålet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här gillade jag mycket och ja det var flummigt värre och borde ha sparats till Festivalen men du kanske har en till på G vem vet. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ok, har tydligen missat min chans då. Tusen tack för lyssning och kommentar. Kul att gillade.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Inloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Det låter fint blir en bra låt det här, synd med micken hoppas det går att laga den.

Om inte så har Gear4music en stormembrans USB mick för 700 spänn som jag gillar. Jag har iofs bara använt den på min gamla Levinare i G stämning (AJ FAN låten under färdiga låtar) men kan testa den på sång också om ett tag. Jag har köpt på mig ett gäng av deras mickar som är billiga, byggda i Kina, prisvärda och som jag tycker låter bra. Dom har några helt ok småmembranare (pen mickar) bland annat ett matchat par (för 700 spänn också) som låter ok.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det låter fint blir en bra låt det här, synd med micken hoppas det går att laga den.

Om inte så har Gear4music en stormembrans USB mick för 700 spänn som jag gillar. Jag har iofs bara använt den på min gamla Levinare i G stämning (AJ FAN låten under färdiga låtar) men kan testa den på sång också om ett tag. Jag har köpt på mig ett gäng av deras mickar som är billiga, byggda i Kina, prisvärda och som jag tycker låter bra. Dom har några helt ok småmembranare (pen mickar) bland annat ett matchat par (för 700 spänn också) som låter ok.

Wow Burnin! Fantastiskt tips, tack! Måste kollas. 🙏🙏
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves