Kontrollrummet

Kornstad - Changes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Har haft grym idétorka under väldigt lång period nu, då jag bestämde mig för att vara helt laglig förr ett par år sedan och enbart köra med köpta pluggar och köpt Cubase och då bara hade tillgång till de tråkiga orginalpluggarna från Cubase.

Har äntligen fått investerat lite och köpte mig Komplete 14 som jag nu håller på att testa för fullt.
Satt och lekte lite med deras olika pianopluggar och denna lilla idé växte fram till ngt som jag tror kan vara värt att jobba vidare på.

Är inspelat direkt och har inte fixat med quantiseringar, så ni får leva med lite känsla (otakt..)  :lol:
Vet att den börjar lite som ett annat klassiskt stycke, men det får vara så ändå.
Pianot som spelar melodin skall också fixas då det är helt torrt nu och behöver typ delay eller liknande, men det blir senare.

Tankar kring upplägg för denna? Suggestiva djungelrytmer i bakgrunden och synthar, tunga elguror eller klassiskt stuk med stråk och blås, eller ngt helt annat?
« Senast ändrad: 29.01.2024, 19:12:47 by Kornstad »
Me, Myself & I


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Insåg att den gick för långsamt så jag har speedat upp den till rätt tempo tror jag, samt lagt ett tillfälligt delay på melodislingan så det låter lite bättre ivf.
Me, Myself & I


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Intressant övergång från 5/4 till 6/8 i takten!
Jag skulle nog testa sång med cello och kanske någon synthbas....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Får Bach-vibbar. Fina följsamma harmonier och melodistämman funkar bra. Dina snygga sångröst skulle lämpa sig mycket väl här. Cello som som asti föreslog likaså. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här får du jobba vidare på spännande att få höra vad som kommer - jag får massor med vibbar dels från klassiska världen men även från mer nutida alster - tänker 60-tal då.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se