Kontrollrummet

equality - stutter

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Testade en ny plugg, Stutter Edit 2, som tydligen skall ge ett coolt hackande av instrumentljudet(?) i det här fallet en synth.
« Senast ändrad: 15.01.2024, 15:12:52 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Cool effekt!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Cool effekt!

Tack! Tröttnade på den där pingpongbollen i vänsterörat och behöll bara flangereffekten. Bytte trummor och det drog åt funk/fusion kanske utom mellanpartiet som jag kanske är helt ute och cyklar med.  :lol: 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Trots att trummorna kanske är lite väl... hur skall vi säga, intensiva kanske.. så gillar jag låten. Av nån anledning kommer jag att tänka på Jean-Luc Ponty  :huh:
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Låter gött. Perfekt som lite hissmusik kanske?   :P
Vet inte riktigt vad det är som gör det, men vid 42 ca känns det nästan som att trummisen går över på tripplar i stället för det taktfasta matandet som ligger innan och som hen hittar tillbaka till igen efter en liten stund?

Gillar dock den lite pådrivande och nästan stressande rytmen i kombination med det annars så lugna i låten.
Me, Myself & I