Kontrollrummet

equality - Bedroom full of snow

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Inspirerad av denna snöiga vinter att damma denna låt. Tidigare enbart piano och sång. Lade på trummor, bas och brass. Gott Nytt År!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättesnygg låt med fint driv! Sköna trummor och en suverän bas!  :wub:
Pianot låter i mina öron lite monotont och det vore "befriande" med lite variation av grundackordet.
Mixen är fin, möjligen kunde blåset höjas något och kanske även den fina basen.
Härlig lyssning!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättesnygg låt med fint driv! Sköna trummor och en suverän bas!  :wub:
Pianot låter i mina öron lite monotont och det vore "befriande" med lite variation av grundackordet.
Mixen är fin, möjligen kunde blåset höjas något och kanske även den fina basen.
Härlig lyssning!
/Asti
Men tack Asti för ditt öra! Ändrade lite efter dina synpunkter. Städade bort några konstiga toner och förlängde outrot.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättesnygg låt med fint driv! Sköna trummor och en suverän bas!  :wub:
Pianot låter i mina öron lite monotont och det vore "befriande" med lite variation av grundackordet.
Mixen är fin, möjligen kunde blåset höjas något och kanske även den fina basen.
Härlig lyssning!
/Asti
Men tack Asti för ditt öra! Ändrade lite efter dina synpunkter. Städade bort några konstiga toner och förlängde outrot.
Skitbra!  :wub:
Basen kommer fram bättre nu och blåset kompletterar på ett underbart sätt  i slutdelen!
« Senast ändrad: 31.12.2023, 14:39:59 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
God fortsättning, det låter fint det här

Tusen tack Göran! Länge sen vi hördes. Gott Nytt År!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättesnygg låt med fint driv! Sköna trummor och en suverän bas!  :wub:
Pianot låter i mina öron lite monotont och det vore "befriande" med lite variation av grundackordet.
Mixen är fin, möjligen kunde blåset höjas något och kanske även den fina basen.
Härlig lyssning!
/Asti
Men tack Asti för ditt öra! Ändrade lite efter dina synpunkter. Städade bort några konstiga toner och förlängde outrot.
Skitbra!  :wub:
Basen kommer fram bättre nu och blåset kompletterar på ett underbart sätt  i slutdelen!

Vad roligt att höra!  :wub: Tusen tack och må 2024 bli ett bra år!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snyggt Micke - för mig känns det på nåt sätt att du har hittat hem igen med sköna harmonier och din fina röst. Det känns i alla fall som om det var länge jag hörde nåt sånt här av dig. Kanske ska blåset upp en aning men men bagateller  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att du gillar't Eddi! Singer-song-writer Är nog den genre som ligger mig varmast om hjärtat även om det har varit kul att höra utflykter härifrån. Tack gör att du ville lyssna och kommentera! 🌷🙏
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tycker du skall ta ett snack med pianospelaren. han surar några toner i introt o känns lite mer på semester. men för övrig rätt ner o känsla -
att leva är att dö


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Gamla EQ tillbaka igen.
Alltid kul att testa nya saker och vidga sina vyer, men måste säga att det jag gillar mest och där jag tycker att du verkligen glänser är i denna genre.
Mer singer/songwriter, lite jazzigt, massa sköna melodier, lite oväntade harmonier, ja typiskt EQ som jag älskar.

Vet inte riktigt vad det är, men får väldigt ofta melodier i huvudet och inspiration till dina låtar.

Nu sitter jag på jobbet med headset, så kanske inte bästa lyssningen, men jag upplever hela mixen som väldigt torr och att det saknas lite "rum" i den om du är med på vad jag menar?  Kanske även ngt lite mer växlande i pianot också för variation, även om det nu driver på rätt gött som det är.
Kul att höra!
Me, Myself & I