Kontrollrummet

Pcie till pci riserkort för M-Audio Delta serien PCI ljudkort

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag vill gå tillbaka till att använda mina gamla M-Audio ljudkort. Jag har ett tre Delta 1010, inte lt versionen eller vad dom heter utan varianten med en plåtlåda för ingångarna, två 44 och ett 66 kort.

Jag hittade detta kort på amazon och undrar om man behöver 12 volt eller om det för ett nät agg med mindre kräm i.

https://www.amazon.se/dp/B08XH937QX?psc=1&ref=ppx_pop_dt_b_product_details

Tacksam för svar


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Spännande.
Tror det finns få som kan svara på det, jag är tyvärr inte en av dem. Men jag kan gissa!
Trodde först det var kopplat via usb, men ser nu att det står "no usb" på kortet och att det kopplas till pci-e via en adapter. Huruvida kortet får nån spänning utan nätadaptern verkar alltså vara helt och hållet upp till tillverkaren. Men eftersom det inte ingår någon nätadapter är min gissning att det funkar utan, om man inte kopplar in nåt grafikkort eller liknande.
blargh


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag har ställt om i bios från uefi till legacy och testat en annan Pcie port (den första på moderkortet) samt kopplat in ett ett litet externt 12 volts nätagg till den lilla runda kontakten men tji.

Jag vill kunna använda ett av mina mina M-Audio kort på min nyaste dator. Dom är ju pci men på mina nyare datorer finns bara pcie slotar.

Att kunna köra Logic på samma maskin som tex Davinci Resolve tillsamans med en riktig fysisk mixer som kan sända ut 10 separata spår skulle öppna upp en del nya vägar. Nu blir det en mix av olika program när jag gör filmer men inget kan ta in mer än en stereo signal.

I Resolve finns fantastiskt förnämlig audio hantering men bara inom programmet om man inte cashar upp stora summor för samma grejor man redan har men videovärlden inte tycker man ska få använda.

Det retar mig lite typ som vanligt.

Det enda instrumentet på burk som jag tänker använda fortsättningsvis är mitt trumset, resten kommer att vara riktiga instrument och små förstärkare.

Via Blackmagic Designs videoswitcher Atem Mini kan man dock få fatt i fyra kanaler och via kamerorna beroende på typ av Atem Mini (finns flera sorter) en stereo in per kamera.

Så det är vattentäta skott mellan audio och videovärlden dessvärre och det tänkte jag helt enkelt skita i.

Det löjligaste av allt är att det går som jag fattar minst 16 kanaler audio via nåt stängt Bengt protokoll i en HDMI sladd/kontakt.

Men detta håller igång en gammal gubbes hjärna så nån nytta gör det väl.

Tack för att du försöker hjälpa till.

i=BxgYqGarBaPMkca5
« Senast ändrad: 12.12.2023, 18:15:45 by Burnin_Sven »