Kontrollrummet

Plinka lilla stjärna där + Contrast

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Två  supernya masterpieces från ett par kvällar/nätter sedan


Plinka lilla stjärna där på blues stämd Levin gura från runt 1950 eller nåt med skumma videosnuttar

i=qvLU2AP5aQUIFkFF
« Senast ändrad: 07.10.2023, 21:44:01 by Burnin_Sven »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt gitarrplink, somi vissa lägen påminner om Paul Simons gitarrspel.
Synd att det är lite störande stränggnissel på några ställen...
Fin klang i Levinen! Vore fint med en sångmelodi till denna!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Tack för dom vänliga orden. Jag spelar ju in live och den enda redigeringen jag gör är att jag fuskar lite och förlänger plinket i Davinci Resolve på grund av min onda vänster tumme. Så det är därför dom blir lite korta. Men det är inga efterbearbetningar då dom som sagt är inspelade live i Quicktime. Jag drar bort lite vid runt 440 Khz och 2200 för att få bort lite grumlighet och det mest vassa. Så jag fuskar lite i redigeringen men mest kosmetiskt kan man nog säga. Jag personligen tycker om det där omedelbara som uppstår när man sitter och plinkar lite och då låter det lite som det låter.

Här är en till som jag tänkte mecka lite med men jag ändrade mig så den får vara som jag gjorde den. Kanske tar jag upp den igen vi får se. Båda kan man nog skriva text till så det kanske kommer framöver.
Tack igen

Dom minst sagt lite skumma halv/helflummiga videosnuttarna har jag filmat och krånglat till lite i nån slags amatör huvudfoting anda för skoj skull.

Contrast

i=wukc8iUmlFAduc9M