Kontrollrummet

equality - Barat (total makeover)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
En trudelutt som blivit liggande. Gitarrkompet kanske skall vara jämnare, lite stötvist nu? Arpeggiosynthen gillade jag igår men sämre i det kranka dagsljuset. Ta bort?
230912: Totalrenoverad. Blip-blip-synthen borta, jämnare gitarrkomp förhoppningsvis och lite annat.

« Senast ändrad: 12.09.2023, 19:30:21 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har problem att hitta tempot i början av låten. Efter ca 40 sek uppfattar jag att det övergår från 4-takt
till 3-takt, för att efter ca 1:20 återgå till 4-takt.... :unsure:
Annars skönt piano-lir! Lite plock på gitarren kanske skulle funka...?
Arpeggiosynthen rör till det lite för mig, men det är nog bara min oförmåga att hänga med.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har problem att hitta tempot i början av låten. Efter ca 40 sek uppfattar jag att det övergår från 4-takt
till 3-takt, för att efter ca 1:20 återgå till 4-takt.... :unsure:
Annars skönt piano-lir! Lite plock på gitarren kanske skulle funka...?
Arpeggiosynthen rör till det lite för mig, men det är nog bara min oförmåga att hänga med.  :)
/Asti

Det var svårare än förväntat att komma tillbaka till musikdatorn och få till det. Helt klart förstår jag rörigheten i början. Krävs nog ett fastare gitarrkomp. Taktbytena stämmer klockrent. Bra feedback. Stort tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har lyssnat några gånger och hänger med lite bättre nu.  :)
Fortfarande uppfattar jag det lite otight alt hänger jag inte med vid ca 33-35 sek.
Jag gillar vals-partierna bättre med den finstämda avslutningen!  :)
/Asti
« Senast ändrad: 13.09.2023, 18:31:59 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har lyssnat några gånger och hänger med lite bättre nu.  :)
Fortfarande uppfattar jag det lite otight alt hänger jag inte med vid ca 33-35 sek.
Jag gillar vals-partierna bättre med den finstämda avslutningen!  :)
/Asti

Stort tack för återlyssning! Jag kan inte säga att jag uppfattar något otight där men kan nog inte längre se skogen för alla träd. Vissa saker kan inte poleras/sminkas till det bättre och känner att jag nått vägs ände. Märker att hantverket legat i träda lite för länge. Låtidéerna var nog mer utvecklade innan musikdatorn knäppte på tidigare och så skall det nog vara. Tack igen för ditt tålamod och säkra öra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves