Forum > Demolåtar
Asti - Fundamental things (Nu med trummor och ståbas)
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 03.09.2023, 21:07:30 ---Jag tycker musiken är vacker och stämningsfull. Snygg pedalsteel och ljudkvaliteten är ju super. Tyvärr funkar inte trummorna för mig. Låter stressigt till den lugna huvudfåran i låten. Tre instrument låter väldigt dova: elpiano, trummor och orgeln. Elpianot är helt ok men de andra prylarna måste finnas i andra delar av ljudspektrat så hela regnbågen syns/hörs. :-) Låten som sådan gillar jag skarpt.
--- Slut citat ---
Jag har antagligen lyssnat mig "döv" på trummorna nu, så det behövs lite oförstörda öron.
Skulle gärna haft "svepande" vispar, men har tyvärr inget sånt. Tar nog bort trummorna helt, tror jag.
Använder inget elpiano utan ett "soft" piano från Spitfire...kanske det du menar!?
Jag har också med ett instrument med bastoner, som heter "The Deeps" från Spitfire LABS. Det bidrar
nog till att ljudbilden blir rätt så dov. Skulle ev kunna ersätta den med en ståbas.... :unsure:
Orgeln skulle jag ju kunna lägga lite högre i frekvensområdet...
Stort tack för synpunkter och tips! Kul att du gillar låten! :)
/Asti
Wernborg:
Snygg låt. Jag gillade hjärtslagstrumma där i botten. Däremot upplevde jag hihaten (eller liknande) som rejält otajt. Tror det skulle funka att ta bort bara den.
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 05.09.2023, 14:00:45 ---Snygg låt. Jag gillade hjärtslagstrumma där i botten. Däremot upplevde jag hihaten (eller liknande) som rejält otajt. Tror det skulle funka att ta bort bara den.
--- Slut citat ---
Det är "färdiga" loopar i Kontakt-biblioteket, som jag inte kan ändra, så jag tog bort trummorna helt!
Tack för lyss och kommentar!
/Asti
equality:
Låter jättefint nu tycker jag. :)
PerfectEchoRecordings:
Jag måste säga att det var en fantastiskt bra låt i grunden och instämmer med föregående talare och gängse uppfattning om att trummorna var något skeva i kombo med låten i övrigt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida