Forum > Demolåtar
Asti - Fundamental things (Nu med trummor och ståbas)
Asti:
Edit 2023-09-07: Har lagt till trummor (vispar) och ståbas! (ver5 nedan)
Kan inte ändra i trum-loopen, så jag tog bort trummorna!
/Asti
Burnin_Sven:
Det låter som en bra låt men det är nåt med volymen då det liksom distar lite ibland. Pianot är lite väl dovt också tycker jag i alla fall. Jag lyssnar i och för sig sig via min TVs högtalare men den använder jag när jag gör mina filmer och den brukar låta ok.
Burnin_Sven:
Har lyssnat lite mera och det slår mig att det här är ett riktigt bra exempel på en låt man skulle kunna göra live rakt in i micken med bara gitarr som komp = en bra festival idé -> Festival rakt in i micken.
(Med piano så tror jag det skulle bli för stelt på nåt sätt faktiskt.)
Asti:
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 01.09.2023, 17:41:53 ---Det låter som en bra låt men det är nåt med volymen då det liksom distar lite ibland. Pianot är lite väl dovt också tycker jag i alla fall. Jag lyssnar i och för sig sig via min TVs högtalare men den använder jag när jag gör mina filmer och den brukar låta ok.
--- Slut citat ---
Ja, mixen behöver nog finslipas! Nu var det mest trummorna jag funderade över - om dom passsar in eller ej!?
Men tack för kommentar!
/Asti
equality:
Jag tycker musiken är vacker och stämningsfull. Snygg pedalsteel och ljudkvaliteten är ju super. Tyvärr funkar inte trummorna för mig. Låter stressigt till den lugna huvudfåran i låten. Tre instrument låter väldigt dova: elpiano, trummor och orgeln. Elpianot är helt ok men de andra prylarna måste finnas i andra delar av ljudspektrat så hela regnbågen syns/hörs. :-) Låten som sådan gillar jag skarpt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida