Kontrollrummet

Spåntråd till ny festival nr 78

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Dags att tänka till hur vi går vidare och mitt förslag är att vi kommer in med förslag och gemensamt försöker hitta på nåt skoj. Synpunkter och konkreta idéer mottages tacksammast. Själv har jag en jäkligt ond och kass vänstertumme så det är utförsbacke på g och mitt bidrag blir nog dessvärre därmed kanske inte så avancerat men man kan väl delta och göra så gott det går typ.  Jag har ju redan lagt ett förslag men som jag skrev så är det bara ett förslag.
« Senast ändrad: 01.08.2023, 14:57:27 by Burnin_Sven »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ajdå jobbigt med tummen vad har hänt? Du kan väl lägga upp ditt förslag i spåntråden så att man får läsa :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Mitt förslag   

Helt akustiskt, max två instrument, valfri musikstil och tonart samt med sång. Stål strängat om man använder gitarr och eventuellt inga barré ackord. Elgura är ok

Alltså back to basics, grund tracket live. Inga manicker som loopers etc. Rakt in (gärna med video till) och vilket instrument som ska vara huvudinstrument är valfritt. Max två mickar om man sjunger och lirar samtidigt. Ytterst lite meckande i efterhand. Tex sjunga först (dvs om man sjunger) till förinspelat instrument som stöd men på bidraget ska instrumentet inspelas live.

Det skulle vara bra för mig personligen då det är nåt knas med min tum sena på vänsternäven och det gör ont så in i norden att spela så man tror handen ska ramla av. Frågan är om jag lyckas genomföra en hel låt, får nog göra den kort så går det nog bättre.

Videon med påse på huvvet som förklädnad :D.

Grundläget -> det ska vara skoj och även om man tycker man suger så ska man känna sig bekväm att delta.

Japp så nånting typ är mitt förslag.


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Ajdå jobbigt med tummen vad har hänt? Du kan väl lägga upp ditt förslag i spåntråden så att man får läsa :)

Det fins nåt  avancerat medicinskt namn typ De Quervain's tenosynovitis eller nåt


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ingen som är sugen på festival igen? Jag tycker förslaget låter bra....


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det är svårt att se texten med en påse på huvudet.... :unsure:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jag är på. Vi kör väl med papperspåse för minskad kvävningsrisk  :lol:
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Alltså jag vet inte men låter det inte rätt så amatöriskt någonstans?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Alltså jag vet inte men låter det inte rätt så amatöriskt någonstans?
Ett tema som kräver att du kan prestera nån slags verkshöjd live tycker jag är motsatsen.
Lyckas du inte med det kan det kanske låta amatörmässigt, men det är väl inte temats fel i så fall, eller?

Jag tycker det låter kul att för en gångs skull inte prodda upp låten utan framföra den typ live istället.

Oavsett vad, så är det dags för Burnin Sven att dra igång en festival  :rolleyes:


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Alltså min idé är ju bara ett förslag och nu när min vänster och tumme hand suger och har ont som fan så kan jag tycka att det vore lättare med en traditionell festival faktiskt. En visa (svensk text) med full band/sättning eller bara gura/piano och sång kanske kan vara lättare? Spåna på boijs


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tänker på hur Amerikanska marinen nyligen släppt en massa filmmaterial om inspelade UFOs och om hur Amerikanska myndigheter nu så sent som igår har öppnat en 800-linje för folk som vill rapportera om sina UFO-upplevelser. UFO ligger i tiden kanske en låt om det?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Efter att ha tuppat av och varit inlagd på sjukan ungefär en vecka men ingen annan än vi här hemma fattat att jag faktiskt var borta x antal minuter utan trott att jag bara blitt lite trött och man i samband med det av en ren händelse sett att jag har lite hjärtsvikt och sånt och dom via jag tror fem olika läkare eller nåt ökat på mitt medicinintag från 1 piller till 12 eller nåt om dygnet så tycker jag att UFO är nåt jag känner igen så varför inte hehe. (Räcker det inte med en fabbor alt tant doktor eller var det sommarvikarier på grönbete/hal is).

Men va fan varför ha nåt bestämt kan man inte bara köra på och blir det nåt bra så blir det. Typ det som faller bäst på läppen vinner. Kanske blir nåt lättare då typ.

Nåt som jag tycker är lite hmmm det är hemlighetsmakeriet för alla vet ju vem som sjunger på melodifestivalen på TV. Jag tror också att det är öppet vem som gjort låten där. Det är ju några färre som sliter med låtarna här så jag är övertygad om att dom flesta vet vem som gjort vad ändå.

Nåväl bara några små tankar från Sya City.


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Du, det låter inget vidare det där, inte nog med att tummen är emot dig. Är det månne vila som gäller, jag vet inte, hoppas bara du får krya på dig nu och ha spelglädjen i behåll.
Festival 78 - "bara köra på och blir det nåt bra så blir det" tycker jag låter som en utmärkt idé. Bättre att det blir nåt än att temat inte passar en... :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du, det låter inget vidare det där, inte nog med att tummen är emot dig. Är det månne vila som gäller, jag vet inte, hoppas bara du får krya på dig nu och ha spelglädjen i behåll.
Festival 78 - "bara köra på och blir det nåt bra så blir det" tycker jag låter som en utmärkt idé. Bättre att det blir nåt än att temat inte passar en... :D

Krya BS och plus 1 till 91:ans - "bara å kör"
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Efter att ha tuppat av och varit inlagd på sjukan ungefär en vecka men ingen annan än vi här hemma fattat att jag faktiskt var borta x antal minuter utan trott att jag bara blitt lite trött och man i samband med det av en ren händelse sett att jag har lite hjärtsvikt och sånt och dom via jag tror fem olika läkare eller nåt ökat på mitt medicinintag från 1 piller till 12 eller nåt om dygnet så tycker jag att UFO är nåt jag känner igen så varför inte hehe. (Räcker det inte med en fabbor alt tant doktor eller var det sommarvikarier på grönbete/hal is).

Men va fan varför ha nåt bestämt kan man inte bara köra på och blir det nåt bra så blir det. Typ det som faller bäst på läppen vinner. Kanske blir nåt lättare då typ.

Nåt som jag tycker är lite hmmm det är hemlighetsmakeriet för alla vet ju vem som sjunger på melodifestivalen på TV. Jag tror också att det är öppet vem som gjort låten där. Det är ju några färre som sliter med låtarna här så jag är övertygad om att dom flesta vet vem som gjort vad ändå.

Nåväl bara några små tankar från Sya City.
Oj, hoppas du mår bättre nu!? Då blir det ju lite andra prioriteringar plötsligt...
Jag är med på det mesta vad gäller festivaltema, inte så noga. Huvudsaken att vi mår bra och har kul!  :)
Krya på dig!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad carl cadello

UFO tycker jag låter bra. En midisynt och lite rymdljud (?) så är man hemma. Då går det bra att vara både vimsig och ha handen i bandage.
Men vi måste ha ordentligt med tid på oss. Jag har packat ned hela "studion" inför ett försök till husförsäljning.


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Jag röstar kort sagt på att alla kör fritt från hjärtat och så det ryker med allt från UFO idén antingen med fullt band eller avskalat och valfri gengre/idé med fullt band eller avskalat med fotstamp och joik etc.

« Senast ändrad: 05.09.2023, 12:09:28 by Burnin_Sven »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Plats för spån  :D
« Senast ändrad: 05.09.2023, 12:10:50 by Burnin_Sven »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Tack för dom fina orden  :wub:
« Senast ändrad: 05.09.2023, 12:13:04 by Burnin_Sven »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag röstar kort sagt på att alla kör fritt från hjärtat och så det ryker med allt från UFO idén antingen med fullt band eller avskalat och valfri gengre/idé med fullt band eller avskalat med fotstamp och joik etc.

Låter bra tycker jag. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Flyttad till en senare plats
« Senast ändrad: 07.09.2023, 17:31:36 by Burnin_Sven »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Flyttad till en senare plats

BS du verkar ha fullt upp nu med din hälsa etc. jag erbjuder mig att gå in som Stand In Festival General om du tycker det är ok säg så.
Eddi
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Flyttad till en senare plats

BS du verkar ha fullt upp nu med din hälsa etc. jag erbjuder mig att gå in som Stand In Festival General om du tycker det är ok säg så.
Eddi
Ja tack det funkar kanonbra