Kontrollrummet

Bow - Cottenfields

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Låttitel Cottenfields
upphovsman : cover
framförande bow
längd 44 sek
format mp3

Hej här kommer lite övning på gitarr


Inloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Där du det är bara att öva på och precis som du gör så är att lira live och sjunga det bästa enligt mig. Ackorden ska ringa lite längre kanske men det ger sig med tiden.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Vad använder du för mic och har du spelat in det i en tagning både gitarr och sång? Gillade soundet ivf.

Kul att höra någon precis i början av sin "karriär" och minns hur man själv höll på att traggla och ibland kändes det som ingenting hände.
Men fortsätt öva, fokusera på att få ackorden rena och med klang så har du igen mycket sedan.

Lite stressad i sången upplever jag, men misstänker att det är för att du är fokuserad på gitarren. Skön röst!
Kör hårt!    :wub:
Me, Myself & I


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Citera
Där du det är bara att öva på och precis som du gör så är att lira live och sjunga det bästa enligt mig. Ackorden ska ringa lite längre kanske men det ger sig med tiden.

Jag försöker öva så mycket som möjligt, men det kan gå dagar emellan.

Citera
Vad använder du för mic och har du spelat in det i en tagning både gitarr och sång? Gillade soundet ivf.

Kul att höra någon precis i början av sin "karriär" och minns hur man själv höll på att traggla och ibland kändes det som ingenting hände.
Men fortsätt öva, fokusera på att få ackorden rena och med klang så har du igen mycket sedan.

Lite stressad i sången upplever jag, men misstänker att det är för att du är fokuserad på gitarren. Skön röst!
Kör hårt!    :wub:

Jag använder en subzero condenser microphone. Det låter bra när jag spelar upp på mina högtalare,men lyssnar jag i mobilen låter det ännu mer amatörmässigt än det redan är. Det är en tagning gitarr och sång. Stressad av att få allt rätt, med 80 bpm trummor i hörlurarna.
« Senast ändrad: 05.03.2021, 19:35:39 by bow35 »