Den kan mycket väl låtit bättre - i dina öron - för att du gillar det som en vinyl gör med ljudet.
Däremot lät nog CD mer rätt.
"Gillar det som vinylen gör med ljudet", jaha, det vet jag inte, det viktiga är ju givetvis hur slutresultatet blir.
Ska vi ta mitt exempel så lät diskanten mycket bättre på vinylen, i övrigt var det ingen märkbar skillnad.
Jag tillhör den generationen som är uppväxt med vinyl, och tycker inte jag missat så mycket ändå...
DÅ fanns det inget att jämföra med, då hörde man klara skillnader mellan olika anläggningar med tanke på skivspelare och pickuper, högtalare och förstärkare är det samma spridning på ljudkvalitet idag.
På 70-talet med oljekrisen så blev det sämre plast, pga priset, med ökar brus som följd t.ex.
Jämför äldre styva skivor mot nyare mjuka/fladdriga.
Har aldrig sagt att CD låter illa, spelarna har ju blivit bättre med åren(+20 år nu).
Tyckte det var fräckt med det smidiga formatet, man slapp vända på skivan ju!

Det finns ju ett antal audiofiler som idag föredrar vinyl, men då pratar vi anläggningar som kostar över normal budget.
Jag vill mena att med bra prylar så låter vinyl INTE dåligt... oavsett siffror och mätvärden.
Musik är väl en upplevelse och inte en teknisk specifikation?
Jag skiter i princip i vilket, bara det låter bra.