Kontrollrummet

korea - You learned your lesson well

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hej gott folk!

Lägger upp denna låt under en kortare period då det skulle vara trevligt att få lite feedback på allt från låten, utförandet och prodden.
Detta är en låt med mitt band "korea" som heter "You learned your lesson well"
Den är helt digitalt inspelad. Trummorna är inspelade på ett Roland TD3 V-drum set och via midi har vi bytt ut ljuden till EZ-drummer. Gitarr och bas är inspelade via ett Line-6 ljudkort och deras Gearbox. Sången är insjungen i en Röde NT-1000 och vidare genom en Focusrite Voicemaster till ljudkortet (EMU-0404).
Och om ni undrar så är det jag som sjunger  :unsure:

LÅTNAMN: You learned your lesson well
ARTIST/GRUPP: korea
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:3:55
KOMPOSITÖR:korea
TEXT:Micke.E
PRODUCENT:korea
EV. MEDVERKANDE:Micke.E (jag) -Sång, Micke.H -Gitarr, Robert -Bas, Dennis -Trummor
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3




So you learned your lesson well, what's wrong?
Yeah you, don't believe in what they say you'll become

Please stay with me, please stay with me (You're forgiven)   
Don't run away, cause I am here  (so near)

Don't fear, don't be scared of who you were. It's gone
Yeah now here's your time, your second chance has begun

Glad för kommentarer!!

korea via Micke.E

p.s. Tack alla som hade ynnesten att få vara med på julskivan, den går varm här hemma så man hamnar i den rätta julstämmningen :)
« Senast ändrad: 15.05.2010, 15:50:57 by jonnerstone »


freddy

  • Gäst
Överlag låter det proffsigt. Kanske att man skulle skära lite på basen, gitarren är lite väl basig kan jag tycka, dånar på bra. Några av trumfillsen känns stressade, vilket är vanligt bland många trummisar, att man spelar lite snabbare än vad man borde = bråttomdelar som det kallas :) Sen kände jag inte någon direkt "hook" i låten, den låter bra men jag får inte någon lust att lyssna på den igen liksom, men all musik kanske inte behöver vara "hook-ig". 


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Överlag låter det proffsigt. Kanske att man skulle skära lite på basen, gitarren är lite väl basig kan jag tycka, dånar på bra. Några av trumfillsen känns stressade, vilket är vanligt bland många trummisar, att man spelar lite snabbare än vad man borde = bråttomdelar som det kallas :) Sen kände jag inte någon direkt "hook" i låten, den låter bra men jag får inte någon lust att lyssna på den igen liksom, men all musik kanske inte behöver vara "hook-ig". 


Tjenare Freddy och tack för kommentarerna!!
Vi ska ta och kolla över basfrekvenserna en gång till, håller med om att det kan låta lite luddigt på vissa ställen. Tror inte vi rensat upp ordentligt i subbas frekvenserna. Angående bråttomdelarna så är det nog mest en illusion och antagilen ett utslag av fillens utformning mer än nåt annat eftersom trummorna är kvantiserade i efterhand slag för slag. Huruvida låten innehåller en hook eller inte får vi helt överlåta till lyssnaren, vi har hört motstasen också så det är ju väldigt subjektivt :)

Tack än en gång för värdefull feedback.....det är mycket uppskattat.

Micke


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
lyssna ttre gånger nu o det blir bara bättre o bättre.sången är lysande bra .
några små skavanker i timingen på trummor o resten av kompet men det varnog bara ett ställe ,,

mycket bra. i like a loot.. tillräckligt med hook för mig ..

tony
att leva är att dö


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
lyssna ttre gånger nu o det blir bara bättre o bättre.sången är lysande bra .
några små skavanker i timingen på trummor o resten av kompet men det varnog bara ett ställe ,,

mycket bra. i like a loot.. tillräckligt med hook för mig ..

tony

Tackar ödmjukast för berömmet och analysen......vet du ungefär var i tiden som timingen e off? Man blir ju lätt döv när man sitter och mixar en längre tid. Så kan vi kolla upp det :)

Micke


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
skall ladda ner o kolla på time lineen återkommer
 om det
att leva är att dö


freddy

  • Gäst

Tjenare Freddy och tack för kommentarerna!!
Vi ska ta och kolla över basfrekvenserna en gång till, håller med om att det kan låta lite luddigt på vissa ställen. Tror inte vi rensat upp ordentligt i subbas frekvenserna. Angående bråttomdelarna så är det nog mest en illusion och antagilen ett utslag av fillens utformning mer än nåt annat eftersom trummorna är kvantiserade i efterhand slag för slag. Huruvida låten innehåller en hook eller inte får vi helt överlåta till lyssnaren, vi har hört motstasen också så det är ju väldigt subjektivt :)

Tack än en gång för värdefull feedback.....det är mycket uppskattat.

Micke

Ja, viss musik växer med tiden. Finns många exempel på låtar jag inte har direkt gillat vid första genomlyssningen och som jag sedan har börjat tycka om. Så kan det säkert vara med eran låt, och ja visst är musik extremt subjektivt. Jag blev förvånad över att du säger att trummorna är kvantiserade, tyckte det lät konstigt på ett par ställen helt klart.
Rock on


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Micke.

Munspels lirarn föll som en fura,skit bra! Jag diggar helt enkelt bara på..Yeeaaahhh!

Mvh
Micael


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea


Ja, viss musik växer med tiden. Finns många exempel på låtar jag inte har direkt gillat vid första genomlyssningen och som jag sedan har börjat tycka om. Så kan det säkert vara med eran låt, och ja visst är musik extremt subjektivt. Jag blev förvånad över att du säger att trummorna är kvantiserade, tyckte det lät konstigt på ett par ställen helt klart.
Rock on
Jo dom e verkligen kvantiserade och genomgångna med lupp, men det kan ju hända att vi missat nåt ställe. Det blir ju lätt att man stirrar sig blind på midi plupparna :)  Om du vet var det låter konstigt så berätta gärna var så kan vi försöka rätta till det.

Lev väl

Micke

Tjena Micke.

Munspels lirarn föll som en fura,skit bra! Jag diggar helt enkelt bara på..Yeeaaahhh!

Mvh
Micael

Kul att du gillade det. Vi suger åt oss som svampar.......

Keep on blowing that harmonica!!!!!

Micke
« Senast ändrad: 21.12.2007, 02:16:02 by jonnerstone »


freddy

  • Gäst
Lyssnade bara på trummorna nu en gång till, det kanske inte var så mycket grejer som jag först tyckte att jag hörde. Dock reagerade jag på dessa ställen, och då är jag ganska petig:

(ca tid enligt itunes)

2:50 Ett virvelslag utmärker sig lite konstigt i mina öron, känns som det är förskjutet.
3:21 Trumfillen låter otajt och konstig
3:33 Samma sak, antar att det är samma fill.

Trumfillsen är ganska hastiga och det kanske bara är så att det är konstigt "flow" på dom, kvantiseringen kanske stämmer som du säger. Men jag tycker dom utmärker sig på ett oönskat sätt.
« Senast ändrad: 21.12.2007, 07:54:23 by freddy »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Wow!
Föll för denna direkt efter ett kanske lite trevande o inte så bra intro. Snyggt arrat  lirat o sjunget, helt internationell klass på det hela. Tycker trummorna o hela rytmiken funkar skitbra, snygga breaks o baktakt avsnitt. Synthen sitter åxå in som smäck!

MÄKTIGT! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Lyssnade bara på trummorna nu en gång till, det kanske inte var så mycket grejer som jag först tyckte att jag hörde. Dock reagerade jag på dessa ställen, och då är jag ganska petig:

(ca tid enligt itunes)

2:50 Ett virvelslag utmärker sig lite konstigt i mina öron, känns som det är förskjutet.
3:21 Trumfillen låter otajt och konstig
3:33 Samma sak, antar att det är samma fill.

Trumfillsen är ganska hastiga och det kanske bara är så att det är konstigt "flow" på dom, kvantiseringen kanske stämmer som du säger. Men jag tycker dom utmärker sig på ett oönskat sätt.

Hej Freddy och tack för att du tog dig tid att analysera. Det är mycket riktigt nåt skumt som händer vid 2:50 jag satt och bankade handen i bordet i takt med baskaggen och tror att det är baskaggen efter nämnda virvelslag som har blivit lite förskjutet åt nåt håll. Vi ska kolla upp det. Dom andra fillen e dock som dom ska. Dom leder ju in till en ny baskaggefigur och kan kanske därför låta lite skumt om man lyfter dom ur sitt sammanhang, men vi gillar dom så dom stannar :)

Mange mange takk!!

Micke


Wow!
Föll för denna direkt efter ett kanske lite trevande o inte så bra intro. Snyggt arrat  lirat o sjunget, helt internationell klass på det hela. Tycker trummorna o hela rytmiken funkar skitbra, snygga breaks o baktakt avsnitt. Synthen sitter åxå in som smäck!

MÄKTIGT! :)


h.   johan

Tack för berömmet. vi har också märkt att det är internationellt som det gäller, då vi har fått en del erbjudanden om kontrakt både i USA, Kroatien, Tyskland, England och Portugal. I Sverige verkar man vara helt tondöv när det gäller den här typen av musik. Det var därför jag ville lägga upp och testa en del av låtarna en period på det här forumet då ni/vi som huserar här har ett mycket mycket öppnare sinne för annan typ av musik än medel NRJ Rix megapol svensken. Så all cred till kontrollrummet och dess medlemmar. Det bästa forumet i stan :)

Fridens liljor

Micke


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Detta kan tom jag lyssna på ju.. trots att det egentligen är för heavy för mig .

Jag tycker produktionen är jättebra, och du sjunger fantastiskt bra .
Hörs att det ligger mkt jobb bakom produktionen ?

Mycke bra jobbat!

/Perrra

CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Det här diggas. du sjunger riktigt gött och bra låt och prod. god forts får man säga mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
riktigt bra!

Bra ljud, bra sång, bra gitarrlir.......Emo ftw !!!


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Bra låt! Har laddat hem låten och lyssnat på den ett antal gånger sen dess..  :)
Sången i de lugna partierna är riktigt bra!


freddy

  • Gäst
So you learned your lesson well, what's wrong?
Yeah you, don't believe in what they say you'll become

Please stay with me, please stay with me (You're forgiven)   
Don't run away, cause I am here  (so near)

Don't fear, don't be scared of who you were. It's gone
Yeah now here's your time, your second chance has begun


Så ska det nog vara? :) Kunde inte låta bli.
Förresten ska ni inte spela in "closer to you" med bandet? Den låten är riktigt bra, kan inte sluta lyssna på den.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Detta kan tom jag lyssna på ju.. trots att det egentligen är för heavy för mig .

Jag tycker produktionen är jättebra, och du sjunger fantastiskt bra .
Hörs att det ligger mkt jobb bakom produktionen ?

Mycke bra jobbat!

/Perrra



Det här diggas. du sjunger riktigt gött och bra låt och prod. god forts får man säga mvh

riktigt bra!

Bra ljud, bra sång, bra gitarrlir.......Emo ftw !!!

Bra låt! Har laddat hem låten och lyssnat på den ett antal gånger sen dess..  :)
Sången i de lugna partierna är riktigt bra!

So you learned your lesson well, what's wrong?
Yeah you, don't believe in what they say you'll become

Please stay with me, please stay with me (You're forgiven)  
Don't run away, cause I am here  (so near)

Don't fear, don't be scared of who you were. It's gone
Yeah now here's your time, your second chance has begun


Så ska det nog vara? :) Kunde inte låta bli.
Förresten ska ni inte spela in "closer to you" med bandet? Den låten är riktigt bra, kan inte sluta lyssna på den.



Då ska vi se.....ursäkta dröjsmålet, men det har ju varit jul vilket ni nog har märkt  ;)

PERRA:  Vad kul att du kunde lyssna fast det inte är din musik.....respekt!! Jo det ligger ju ett antal timmar bakom produktionen, det blir mycket fram och tillbaka när det är fyra stycken som ska vara överens :)
Mycket trevligt att du uppskattar sången....jag suger åt mig som en svamp.

GURAN: Tackar för berömmet, skickar upp en ny låt strax, hoppas du gillar den med  B)

oBBa: Tack även du för värmande ord, jag och gitarristen blev precis lite längre  :wub:

MAX: Hoppas du fortsätter lyssna och att låten växer. Kan avslöja att sången i de lugna partierna är lite (men bara lite) influerade av Katatonia, men det kan vi hålla hemligt :)

FREDDY: Du har alldeles rätt :) Precis så ska det vara. Skönt att det finns fler ordpoliser, så man slipper vara ensam  ;)

Angående "Closer to you" så har vi spelat in den med bandet för ett par år sen, men det är numera en låt som e slängd på tippen, men jag gillade melodin och det var därför jag gjorde en egen version.


Tack för kommentarerna och gott nytt år på er alla!!!!!!


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 :wub:   vilka bra låtar ni har!!! Ut med flera, så kan jag spela i bilen till och från jobbet, i stereon hemma, i mp3spelaren på promenaden  -om det är ok?  ;) ....  :lol:
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
:wub:   vilka bra låtar ni har!!! Ut med flera, så kan jag spela i bilen till och från jobbet, i stereon hemma, i mp3spelaren på promenaden  -om det är ok?  ;) ....  :lol:

Det är helt okej :)

Kul att du gillar dom

Micke
« Senast ändrad: 03.01.2008, 13:56:26 by jonnerstone »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
upp med sång.


gillar allt annat. trumfillsen ja. alltså, första gången så njae, andra gången mjaa....tredja tja....fjärde braaa :)


skitbra. sången lite låg -är det du själv som mixar?  man tenderar att lägga sig för lågt.

tycker verkligen det låter mumma om precis allt. :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
upp med sång.


gillar allt annat. trumfillsen ja. alltså, första gången så njae, andra gången mjaa....tredja tja....fjärde braaa :)


skitbra. sången lite låg -är det du själv som mixar?  man tenderar att lägga sig för lågt.

tycker verkligen det låter mumma om precis allt. :)


Tjenare

Tack för dina åsikter!!
Sången upp är noterat!!

Vi mixar tillsammans alla fyra hemma hos gitarristen, men vi är medvetna om att sången oftast blir lite för låg. Det är lite medvetet när vi kör första mixen. Det är lättare att höja än att sänka sången när man kör slutmix. Framförallt när man lyssnat in sig på slaskmixen!!

Ha de fint!!
Micke


Utloggad sunyata

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Ap-fett! Eller kanske rent av gött.
Inspirerande att det går att få det låta hyfsat live med enbart datorprylar.
Juste idé med midi-trumkit ompatchat till EZDrummer. Det gör ju det möjligt att spela in trummor i vardagsrummet.
Det enda jag kunde tycka nåt om på en genomlyssning var väl Hi-haten, men det får man väl leva med i demo-läget. Eller hur? Det går ju att lägga livetrummor när man har råd. Har ni spelat in till klick? Några loopar?

/Lars
"rest naturally without seeking anything"


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Finns många bra låtar, låtar som låter juste, som är kompetent snickrade allt funkar.

Sen finns det intressanta låtar.

Det här är en intressant låt! :)

Långt ifrån det jag brukar lyssna på, något fångar mig i framförandet. En berättelse av något slag där bakom de distade gitarrerna. Allvarligt, ändå lekfullt. Sången är  :wub:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
DEnna sparas!

Skitbra jobbat!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ap-fett! Eller kanske rent av gött.
Inspirerande att det går att få det låta hyfsat live med enbart datorprylar.
Juste idé med midi-trumkit ompatchat till EZDrummer. Det gör ju det möjligt att spela in trummor i vardagsrummet.
Det enda jag kunde tycka nåt om på en genomlyssning var väl Hi-haten, men det får man väl leva med i demo-läget. Eller hur? Det går ju att lägga livetrummor när man har råd. Har ni spelat in till klick? Några loopar?

/Lars
Finns många bra låtar, låtar som låter juste, som är kompetent snickrade allt funkar.

Sen finns det intressanta låtar.

Det här är en intressant låt! :)

Långt ifrån det jag brukar lyssna på, något fångar mig i framförandet. En berättelse av något slag där bakom de distade gitarrerna. Allvarligt, ändå lekfullt. Sången är  :wub:
DEnna sparas!

Skitbra jobbat!

Vad kul att denna kom upp på tapeten igen  :)


Man tackar för era fina kommentarer.

sunyata: Ja det är inspelat med klick. Och att vi spelade in med digitala trummor var helt medvetet. Vi har tillgång till att spela in livetrummor också men vi ville spela in låtarna helt utan uppmickning. Det enda som är mickat är sången.
Vi ville kolla om det funkade att jobba på detta viset och vi tycker nog resultatet blev helt okej. Det är ingen garanti att man skulle få bättre ljud för att man spelat in ett uppmickat trumset. Man har ju hört många skivinspelningar i sina da'r där trumljudet låter apa. Här vet man ju i alla fall att det är proffs som spelat in samplingarna med svindyra mickar och trumset och det skulle man med all säkerhet inte fixa själv.

1up: Tack för en mycket fin beskrivning. Det är ju jättekul om man lyckas fånga nå'n som egentligen inte lyssnar på den typen av musik


Dividend: Tack och varsegod  ;)


Utloggad sunyata

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Ap-fett! Eller kanske rent av gött.
Inspirerande att det går att få det låta hyfsat live med enbart datorprylar.
Juste idé med midi-trumkit ompatchat till EZDrummer. Det gör ju det möjligt att spela in trummor i vardagsrummet.
Det enda jag kunde tycka nåt om på en genomlyssning var väl Hi-haten, men det får man väl leva med i demo-läget. Eller hur? Det går ju att lägga livetrummor när man har råd. Har ni spelat in till klick? Några loopar?

/Lars
Finns många bra låtar, låtar som låter juste, som är kompetent snickrade allt funkar.

Sen finns det intressanta låtar.

Det här är en intressant låt! :)

Långt ifrån det jag brukar lyssna på, något fångar mig i framförandet. En berättelse av något slag där bakom de distade gitarrerna. Allvarligt, ändå lekfullt. Sången är  :wub:
DEnna sparas!

Skitbra jobbat!

Vad kul att denna kom upp på tapeten igen  :)


Man tackar för era fina kommentarer.

sunyata: Ja det är inspelat med klick. Och att vi spelade in med digitala trummor var helt medvetet. Vi har tillgång till att spela in livetrummor också men vi ville spela in låtarna helt utan uppmickning. Det enda som är mickat är sången.
Vi ville kolla om det funkade att jobba på detta viset och vi tycker nog resultatet blev helt okej. Det är ingen garanti att man skulle få bättre ljud för att man spelat in ett uppmickat trumset. Man har ju hört många skivinspelningar i sina da'r där trumljudet låter apa. Här vet man ju i alla fall att det är proffs som spelat in samplingarna med svindyra mickar och trumset och det skulle man med all säkerhet inte fixa själv.

1up: Tack för en mycket fin beskrivning. Det är ju jättekul om man lyckas fånga nå'n som egentligen inte lyssnar på den typen av musik


Dividend: Tack och varsegod  ;)

Det hade varit intressant att testa att byta ut exvis hihat mot en live variant. Jag tycker oftast det är där miditrummor kan förbättras (snabba slag på samma midinote). Ofta har ju en trummis en speciell "feel" på sitt hihat spel, som kan var svår att få fram med midi. En hihat väsnas ju inte så extremt mycket i en lägenhet, så det kan man kanske lägga på efteråt, om nu den "stackars" trummisen ställer upp på såna ideer... Annars tycker jag baskagge och pukor låter svinigt bra . Helt rätt i denna stilen.(så extremt dåligt låter dock inte hihaten) Blev lite inspirerad att engagera en polare som har ett midi-kit i sin lägenhet...
Förresten, vad är det för basgura/plugin-amp-sim? Den låter fet och aggro. Funderar på att köpa mig en elbas till min studio, och det är alltid kul med nya referenser/tips.

/Lars
"rest naturally without seeking anything"


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Det hade varit intressant att testa att byta ut exvis hihat mot en live variant. Jag tycker oftast det är där miditrummor kan förbättras (snabba slag på samma midinote). Ofta har ju en trummis en speciell "feel" på sitt hihat spel, som kan var svår att få fram med midi. En hihat väsnas ju inte så extremt mycket i en lägenhet, så det kan man kanske lägga på efteråt, om nu den "stackars" trummisen ställer upp på såna ideer... Annars tycker jag baskagge och pukor låter svinigt bra . Helt rätt i denna stilen.(så extremt dåligt låter dock inte hihaten) Blev lite inspirerad att engagera en polare som har ett midi-kit i sin lägenhet...
Förresten, vad är det för basgura/plugin-amp-sim? Den låter fet och aggro. Funderar på att köpa mig en elbas till min studio, och det är alltid kul med nya referenser/tips.

/Lars

Hej!!

Både gitarr och bas är inspelade med Line 6 TonePort UX2 (USB ljudkort) och deras tillhörande mjukvara GearBox. I GearBoxen finns både bas och gitarr förstarkar emuleringar och det låter rackarns bra. Deras minsting TonePort GX kostar endast 695 :- och GearBox ingår i priset. Sem finns det ad-ons att köpa via Line 6 hemsida http://line6.com/products/computerbased/
Basen vet jag inte exakt, men det är en Ibanez i 16 000 kronors klassen med drop D spak. Om det säger nåt.

Hoppas du blev lite klokare  :D

Ha de gött

Micke