Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Cykeln
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 19.12.2007, 01:06:51 ---Gillar dina livsbejakande texter och tänker på hur en video skulle se ut till denna och den skulle kunna vara hur kul som helst.
Arret är så träffsäkert och lysande i sin genre att jag glömmer om det låter midi. Tänker lite på artister som Robert Broberg när jag hör denna
och om nån kommer ihåg Melanie Safka (Brand New Key, What Have They Done To My Song, Ma? bl a). Jättebra sång, jättebra låt
som man blir glad och får vårkänslor av!
Måste tipsa 91:an om denna.
--- Slut citat ---
Åhh. Hade nästan glömt henne. För att inte tala om Melanies version av Stones Ruby Tuesday. En höjdare.
Sorry för kapning... :ph34r:
91:an:
Underbart läckert! Den här tycker jag absolut inte du ska ställa i kön för inspelning. Nej tilldela den istället ett VIP-kort och låt den passera kön! Bra sångkänsla och närvaro, bra med det torra sångljudet. Vid en nyinspelning skulle man nog sänka tonarten nåt steg. Här skulle elbasen bytas ut mot tuba, i övrigt mycket smakfullt arrat, piano och klarinett och inte minst trumliret! Båda tummarna upp!
jonnerstone:
Hur bra som helst :) Fick upp massa assosiationer när jag lyssande. Jakob Hellaman, Jan Malmsjö, Robert Broberg mm.
Om du ska göra en nyinspelning så får du verkligen se till att behålla samma glädje. Jag tycker verkligen inte att den sänkas i tonarten. Den riktigt spruckna rösten på sista meningen i varje vers får jag total gåshud av........tonarten stannar, därmed basta ;).
Håller med 91:an att vid en eventuell nyinspelning så borde basen verkligen bytas ut mot en bastuba, det hade gett den rätta stunsen.
Go låt, nu kan jag gå till jobbet med ett glatt humör!
Micke
tsmalmbe:
Gör du all din musik till vår glädje eller släpper du skivor på riktigt?
Emulator:
jag har också varit säker på att cykeln varit proffesionell musiker i typ 40 år, men han försäkrar att så inte är fallet? :)
underbart. verkligen rätt pang på mål.
Jag förundras att du inte finns på svensktoppen redan nu. Hur många röster kan det krävas för att få in ett bidrag? skall undersöka det....vi skall fanken rösta in dig !
kanske med Luffaren, som redan har airtime?
sorry för OT. detta va magnifikt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida