Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Cykeln

<< < (3/6) > >>

martinm:
Jag får väldiga Jan Malmsjö-vibbar av den här låten. Är det normalt?
Nåväl, en riktigt trevlig sak. Jag hör gärna en ny version också.
 :P

cykeln:
Ojoj här har jag missat, då ska vi se

Wernborg
Hehe. Produktionen gör ju i alla fall inte låten rättvisa. Minst sagt. -
Traditionellt och hemtrevligt. Absolut värd att göra nåt nytt och kul av. Sedan direkt in på svensktoppen och publikfavorit i P4.
Klarinetten är superskön.
Det låter också som om du ska sänka den några toner för sångens skull. Det blir lite väl ansträngt här och där.
Kul!

OK
Svensktoppen!  :wub:
Klarinetten tackar!
Sänka, ja kanske - ville dock ha den lite så där sprucken

david.roennlund
Finfina ljud 
jo, jag tycker nog att den ska in i kön för nyinspelning!
känns om man skulle kunna få till en riktigt trevlig låt (eller, det är ju trevlig nu också!)
hejhej

Tack för det!

equality
Gillar dina livsbejakande texter och tänker på hur en video skulle se ut till denna och den skulle kunna vara hur kul som helst.
Arret är så träffsäkert och lysande i sin genre att jag glömmer om det låter midi. Tänker lite på artister som Robert Broberg när jag hör denna
och om nån kommer ihåg Melanie Safka (Brand New Key, What Have They Done To My Song, Ma? bl a). Jättebra sång, jättebra låt
som man blir glad och får vårkänslor av!
Måste tipsa 91:an om denna.

Vad kul att du gillar texten
En video! Kul! Finns de månne någon regissör/producent?
Tack för att du förlåter det MIDI-åkra ljudet  :)
Melanie, javisst!
Vårkänslor - perfekt, det var precis det!

91:an
Underbart läckert! Den här tycker jag absolut inte du ska ställa i kön för inspelning. Nej tilldela den istället ett VIP-kort och låt den passera kön! Bra sångkänsla och närvaro, bra med det torra sångljudet. Vid en nyinspelning skulle man nog sänka tonarten nåt steg. Här skulle elbasen bytas ut mot tuba, i övrigt mycket smakfullt arrat, piano och klarinett och inte minst trumliret! Båda tummarna upp!

Tack!
VIP-kort!  :wub: :wub:
Tuba låter precis det
Sänka - hmm - se ovan. Men ja kanske då.

jonnerstone
Hur bra som helst    Fick upp massa assosiationer när jag lyssande. Jakob Hellaman, Jan Malmsjö, Robert Broberg mm.
Om du ska göra en nyinspelning så får du verkligen se till att behålla samma glädje. Jag tycker verkligen inte att den sänkas i tonarten. Den riktigt spruckna rösten på sista meningen i varje vers får jag total gåshud av........tonarten stannar, därmed basta  .
Håller med 91:an att vid en eventuell nyinspelning så borde basen verkligen bytas ut mot en bastuba, det hade gett den rätta stunsen.
Go låt, nu kan jag gå till jobbet med ett glatt humör!
Micke

Jacob Hellman !! En favvo!
Inte sänkas , nej tänkte väl det!  :D
Tänk att man kan bidra till arbetsglädjen - Tack!

tsmalmbe
Gör du all din musik till vår glädje eller släpper du skivor på riktigt?

Nej inga skivor på riktigt - när jag var ung hade jag väl hoppet om det, men nu är jag gammal och vet bättre :(
Kul om den är till glädje här!  :wub:

Emulator
jag har också varit säker på att cykeln varit proffesionell musiker i typ 40 år, men han försäkrar att så inte är fallet?
underbart. verkligen rätt pang på mål.
Jag förundras att du inte finns på svensktoppen redan nu. Hur många röster kan det krävas för att få in ett bidrag? skall undersöka det....vi skall fanken rösta in dig ! kanske med Luffaren, som redan har airtime?
sorry för OT. detta va magnifikt.

Just så är det, vill inte heller kalla mig musiker - det förpliktigar här
På svensktoppen  :wub: :wub:
Airtime - vet inget om detta
OT ??
Tack!

martinm
Jan Malmsjö - det är helt ok
Tack för det!

Alla
Sorry att det tog sån tid

david.roennlund:
Har lyssnat mer nu och är inte längre så säker på att du borde spela in den igen...
Den har endel ställen som  är lite oslipade.... de skulle säkert försvinna vid en ev. återinspelning.
Så behåll den som det är, den är super :) :)

Åsa:
Men gud vilken skön låt!!  :wub:  Jag brast ut i ett stort flin och det stannade låten igenom, blev lite extra brett när du klämde till med att du "vill växla nu"..!! Man vill gärna hänga med på en sväng, inte göra barn  :D men gärna en cykeltur :lol:

maxmaxmax:
jättevacker, lekfull och fin! så här ska musik vara bannemig!

sjutton tummar upp!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion