Kontrollrummet

HARMONICA MIKE/WERNBORG - Nine month later

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Nine month later
Artist:Harmonica mike
Kompositör,text:Hm
Ev,medverkande:Stefan Wernborg på Gura
Genre:Krockrock med bluesig jazz feeling
Format:mp3
Status:Färdig demo
Inspelnings år:2008


Hej.
Då har vi Wernis med på denna med sin eminenta Gura.Jag tycker det blev kanon,stödjer piano kompet fint genom hela svänget,några finingar oxå på guran 2.08 - 2.12 tycker jag är riktigt grymt,samt svaret på sång delen!!
Antar att Stefan blev liite inspirerad av min munspels drill 2.50-2.55 :D
Nåväl,jag pannade guran 75-45 cirkus då pianosolo liret ligger mer till höger.

Vi tar tacksamt emot kommentarer,i synnerhet på hur jag mixade in Stefan - och hur ni tycker att liret passade in..Jag är kanon nöjd,det kan inte bli bättre än så här..Eller vad säger ni ?

Mvh
Micael/Wernis
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:23:37 by tsmalmbe »


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Detta är verkligen en medryckade och skön låt!

Känner att jag gärna skulle lyssna på denna live på nån mysig lokal, men ett glas rödvin i handen :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
En autistisk trummis som är duktig på det han gör men med total avsaknad av känsla för sammanhanget  :lol: Hade önskat ett mer laidback spel på ride med lite fills här och där.

Den där galningen som sjunger måste ha dragit ett par linor för mycket. Du sjunger MYCKET bättre som Micael än som Sikta mot stjärnorna-Louis.  :ph34r:

Hastighetsrekord på munspelet också. Kul. Hur fan går det till, har du kopplat ihop med dammsugaren?  :P

Varför går du över på syntbas när sången kommer in  :unsure: Låter liksom Seinfeld över det på nåt sätt.

Jaja, storsågen kom visst fram ikväll. / W


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
En autistisk trummis som är duktig på det han gör men med total avsaknad av känsla för sammanhanget  :lol: Hade önskat ett mer laidback spel på ride med lite fills här och där.

Den där galningen som sjunger måste ha dragit ett par linor för mycket. Du sjunger MYCKET bättre som Micael än som Sikta mot stjärnorna-Louis.  :ph34r:

Hastighetsrekord på munspelet också. Kul. Hur fan går det till, har du kopplat ihop med dammsugaren?  :P

Varför går du över på syntbas när sången kommer in  :unsure: Låter liksom Seinfeld över det på nåt sätt.

Jaja, storsågen kom visst fram ikväll. / W

Bra med upplyftande kritik Stefan.
Visst trummisen har lite kvar innan han får plats i bandet :P,hade jag haft kunskapen och visparna så hade jag nog softat till det lite - jag blir nog tvungen att köpa mig ett trumset..
Sången,ja nåt infall jag fick.. :wub: Jag kan ju sjunga om.. :unsure:

Munspelet:Ja jag gav mig fanken på att jag skulle sätta 42 toner på 5 sek,då 42 är svaret på frågan -Vad är meningen med livet ?(för er som läst "Liftarens väg genom galaxen")..

Lite seriösare då,jo det där är jag nog rätt ensam om 2.50-2.55  aldrig hört dess like :lol: Jag skall dra isär waven och räkna hur många det är,så får vi det riktiga svaret.

Åsså basen:Näru,inte en tillstymmelse till synt bas här.Warvicken för hela slanten.Antar att du driver med mig,då det släpar lite där på de sista dubbel tonerna i varje fras - men det förlåter jag dig för :wub: :P

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Då är det alltså Warwicks ljud jag associerar till samplad bas med andra ord.  :lol: I mina öron låter det som att du går över från äkta bas till samplad dito där sången kommer in. Haltar lite i tajming där också ja....

Ang. trummorna så behöver du inga vispar. Ett enkelt ridekomp finns säkert i EZ - och så trycker du på fillknappen lite då och då....


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det här är humor, spelglädje, kreativitet och nyfikenhet i en uppfriskande mix
Att allt inte hamnar rätt, att trummisen kanske inte är världsmästare tycker inte jag har nåt på det.
Jag har kul från introt, genom de våghalsiga pianoslingorna och hela vägen in i munspelet
Din röst är lik vår egen Pelle Lindström i högform. Slutet stompar som f-n!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då är det alltså Warwicks ljud jag associerar till samplad bas med andra ord.  :lol: I mina öron låter det som att du går över från äkta bas till samplad dito där sången kommer in. Haltar lite i tajming där också ja....

Ang. trummorna så behöver du inga vispar. Ett enkelt ridekomp finns säkert i EZ - och så trycker du på fillknappen lite då och då....

Warvicken:Körde den direkt in i mixer bordet utan förstärkar prylar,skar lite botten och lyfte den nånstans kring övre mellan registret.Nya strängar,och nyss intonerat..Lite metalliskt ljud från strängarna,inte så nöjda med dom..Byter nog till slipade..Haltet beror nog mera på min oförmåga att dämpa/döda tonerna..
Alternativet var en lång ton och tvärnit,eller detta - jag valde det senare alternativet - lite mänskligt så där..

Trummorna:Jaha ja,det var så du menade.Ride fills,jo men det skall väl gå.Jag kan ju köra in det via keybordet,och städa upp i ta ta ta ta liret på stängda..eller det kanske finns nån grym trummis som kan fixa till fillsen när han petar in lite gura.. :wub:


Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Detta är verkligen en medryckade och skön låt!

Känner att jag gärna skulle lyssna på denna live på nån mysig lokal, men ett glas rödvin i handen :)

David: Glädjer mig att denna går hem hos dig.LIVE..nja..Jo för fanken,jag sjunger och spelar munspel till play back - no problemo!
Eller raggar några musiker som fixar detta.Det skulle se lite konstigt ut om jag sprang mellan alla instrumenten och försökte spela allt på samma gång :lol:,vilken syn..ha ha ha

Skämt åsido,tack för kommentaren.

Så här ser Micael ut nu :D

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det här är humor, spelglädje, kreativitet och nyfikenhet i en uppfriskande mix
Att allt inte hamnar rätt, att trummisen kanske inte är världsmästare tycker inte jag har nåt på det.
Jag har kul från introt, genom de våghalsiga pianoslingorna och hela vägen in i munspelet
Din röst är lik vår egen Pelle Lindström i högform. Slutet stompar som f-n!

Stefan:
Du har hajat detta,jag hade riktigt kul när jag spelade in..I ett svagt ögonblick så lovade jag ett munspel i världsklass,vet inte om jag riktigt uppnådde den tanken mer än att det är en väldig massa toner 2.50 - 2.55..
Pelle Lindström okänd för mig..Gogglar lite så får vi se vad det ger..Slutet,jo det satt rätt bra :D
Trummor är ju mitt eviga dilemma.När jag spelade live så var jag mest irriterad på allt slammer från cymbalerna..Samma frekvenser som mitt munspel,samt en ständigt ringande ton i örat var vi än drog fram...Så därav min motvilja mot cymbal lir i mina låtar - nu är det jag som bestämmer vad som skall låta :D Munspelet!

Tack för fin kommentar.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Det rockar, hmm jazzar fett detta! Får tunga Totta vibbar av detta.  :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Totta näslund kliver ut hög som ett hus ur garderoben och kompar sin småpackade polare Loius Bodenstrong.

Generellt är det för snabbt och struttigt för att jag normalt skall gilla det, -blues och jazz gillar jag bäst när det är lite släpigare takt där rök från whisky och cigarrer ligger tät.

men du för dig gott med instrumenten här -gnäller lite smått på trummorna, men i ävrigt är det mycekt bra! Mera pedalanvändande i nyanser på pianot kanske.

kan du inte kolla waven hur många toner det blev ? =D

Hur fanken bär du dig åt för att låta såhär ? :lol: obegripligt för mig :):)


rock on bluesman!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Satch, Thelonius Monk och Charlie McCoy i samma band! Nej! I samma person!! Fantastiskt! Makalöst! 02:50-55  :wacko: :lol: :ph34r: B)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nice new comments..

JT:
Totta :wub:,suverän artist som alldles för tidigt lämnade oss..En av mina favvisar,och att bli nämnd i hans sammanhang,gör mig mycket stolt.

Emulatorn:
Skrattade högt åt ditt utlåtande,blev tvungen att läsa det för min Eva - minsann log inte hon oxå..Det jag svettades mest med i denna var basen.Inte själva liret,men att ta kål på utklingande toner samtidigt som man spelar nya,är ingen lek..För den skarp-örade så finns det ett par missar.Antar att det är därför det finns basister.. :D
Pianot,mera fot arbete - det går rätt snabbt detta så jag tröck nog lite för sällan..Jag gjorde en drös med tagningar,och tog dom jag tyckte passade bäst..Några var nog så optimistiska :ph34r: :D
Jag skall räkna waven,det syns lätt när man drar isär den och drar upp storleken,dom som inte sitter på slaget,räknas inte..he he
Jag sa ju 42 till wernis..kanske nog så optimistiskt.
Sång tekniken,detta rekommenderar jag inte - fel teknik och man blir hes direkt.Körde detta live nån gång,men jag är lite rostig nu,så det är inte helt rent.Märks i slutet på sång frasen..

Equality:
Blev tvungen att googla Thelonius Monken..Jizes! Mc Coyen har jag plankat nån gång,så han är inte omöjlig.Mera country feeling över hans pryl..Samt chromatiska 10 hålare som är blues stämda,det gör det hela lite enklare.Detta är ett vanligt bluesmunspel i G.Din korta kommentar värmde verkligen.Känner på mig att det blir en god nattsömn :D


Till er alla.
Fina och varma kommentarer.När det gäller mina instrumentala färdigheter så brukar jag säga till den som frågar- jag spelar munspel och sjunger.Kom ihåg det :lol: :wub:

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu har jag svaret på den ställda frågan,hur många munspels toner är det mellan 2.50-2.55?

56st.

Så nu vet vi det.

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nu har jag svaret på den ställda frågan,hur många munspels toner är det mellan 2.50-2.55?

56st.

Så nu vet vi det.

Mvh
Micael

Fortkörningsböter är på väg. :lol:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
56 toner?? Damn!!!
Då fick vi inte svaret på meningen med livet, universum och allt. Slartibartfast och kompani får vända sig till nån annan, du e för snabb  :lol:


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
nja halltar lite i tajming lite här o var tycker din röst o munspel är värd bättre komp spelar i en annan klass lixom .
men inget ont om det men det är santriktigt fint muller från nikesulorna du får på i rösten hm ,,,kankse lite spllitrad låt för att vara ärlig men rolig...

tony
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Wernis:
Ser fram emot böterna,payback i februari.Julen kostar ju på lite.You know what i mean :D

Jonnerstone:
Jag trodde att jag hade svaret här,men tyvärr så är jag lite för ivrig..Låten går i 140,kapar man en nolla(noll är ju ingenting)  56 - 14 = 42!!!
Men då måste man vara välvillligt inställd :lol:

Tony:
Jo basen ja..så är det.Lite otajt på nåt ställe,men vad fanken - jag släpper igenom det.Får jag sex månader till,så skall det nog gå.
Drömmen vore att bara behöva spela munspel och sjunga,men vem skulle då göra min musik?
Live tiden var rätt kul på sitt sätt,det var det enda jag behövde göra då.
Men skriva och spela in egen komponerad musik är mycket roligare..Så jag fortsätter tills rätt lirare hakar på,då kör jag rubbet live.

Tack alla för kommentarerna.

Mvh
Micael




Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Jonnerstone:
Jag trodde att jag hade svaret här,men tyvärr så är jag lite för ivrig..Låten går i 140,kapar man en nolla(noll är ju ingenting)  56 - 14 = 42!!!
Men då måste man vara välvillligt inställd :lol:





Så kom du fram till svaret till slut ändå.....jodå, jag är välvilligt inställd :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjo Micael!
KAn inget annat än upprepar mig med kommentaren som jag skrev på halvfärdiga sidan:

Hur ska jag få foten att vara still...  :D Jädrans kulig sväng på detta, märker hur alla musiker i studion stortrivs!  ;)
Jädrans vad pianoliret börjar sitta för dig, ingen chans att Obbnäsaren hinner med sån jäkla takt, låter så skönt LIVE! Och även basen har du jobbat med riktigt snyggt, jobbar snyggt ihop med munspelet. HAr du kastat ut EZ nu, låter väldigt AD, hursomhelst snyggt sound på trummorna. Och skulle gärna höra en vers till Bodens "black man", hittat härligt nytt sound i pipan!

Fortsätter detta så inom ett är har vi ny Jazzmaster på KR!  :)

So keep it going man!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Man ska ha kul, skit i alla jazzfanatiker som kommer att fnysa åt detta. Dom ska nog akta sina näsor när Krokodilen simmar upp och drar sitt munspelssolo.
Vad jag menar med detta vet jag inte annat än att...


...forstättning följer år 2008

God Jul Gott Nytt år på dig!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har bara hört denna ett antal gånger tidigare. Har bara en sak att säga:

FETT SOM FAEN!!

Sätter sig på öronens motsvarighet till näthinnan efter nån genomlyssning, och man känner sig för att röra sig som en alligator ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Man ska ha kul, skit i alla jazzfanatiker som kommer att fnysa åt detta. Dom ska nog akta sina näsor när Krokodilen simmar upp och drar sitt munspelssolo.
Vad jag menar med detta vet jag inte annat än att...


...forstättning följer år 2008

God Jul Gott Nytt år på dig!


Staffan:
Visst,jag har fått en del kritik på bas liret och pianot samt trum fillsen.Huruvida det är bra eller dåligt lirat,det bryr jag mig inte så mycket om.Jag hade skitkul när jag spelade in detta,det är det viktigaste för mig..Jag är munspels lirare samt sångare,och inget annat(möjligen lite låtskrivare också).Den dan jag bestämmer mig för att köra mina låtar live,då ser jag till att jag har ett band som fixar det jag tänkt.Så jag donar på,man kanske lär sig lite på vägen..  B)

När det gäller munspelet,så har jag full koll,men det har du/ni nog redan fattat :lol:

2008 ser ut att bli ett bra år,jag har redan en hel del nya alster på gång.. :D

Tack för din korta kommentar,den värmde - och jag förstår precis vad du menade.

God jul till dig oxå,och ett gott nytt år!

Mvh
Micael


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Tjohej, riktigt höga poäng från mig. Munspelet men också sången är i världs klass i min mening. Men trummorna... inte riktigt. Jag gillar själv monotona trummor men om man försöker efterapa något som är så organistk som dylikt jazz spel så måste man nog kämpa lite mera. Ett tips är att en trummis aldrig lyckas få precis samma ton med precis samma styrcka ur tex. virveltrumman. Genom att variera tonen ur trumman (vet inte vilket program du använder men jag antar att där finns sampels av samma trumma slagna på olika sätt), dynamiken samt genom att sätta lite swing eller humanize i kvantiseringen så kommer man redan långt med att övertyga utan att spela mera fills osv.

Som en idé kunde man kanske använda något konvolutions reverb o lägga låten i en mera rökig jazzklubbs miljö?

Men allt som allt top chef ;)

Hägge
« Senast ändrad: 22.12.2007, 11:36:23 by Hägge@Clonework »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Har bara hört denna ett antal gånger tidigare. Har bara en sak att säga:

FETT SOM FAEN!!

Sätter sig på öronens motsvarighet till näthinnan efter nån genomlyssning, och man känner sig för att röra sig som en alligator ;)


Per:
Undrar hur många gånger du lyssnat på denna? Du blir väl inte hjärntvättad och skippar klassika arret,och hakar på min genre?  :lol: Min kvinna börjar ledsna på denna,har den i bilen och den bara går runt och runt och runt och runt...Tills hon trycker på radion..Radio rix..hå hå ja ja..inge blues där inte..

Ös på Per..he ä ba å digga låss.. :D

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
...Min kvinna börjar ledsna på denna,har den i bilen och den bara går runt och runt och runt och runt...Tills hon trycker på radion..

Har jag lyckats intressera min dam för mina låtar mer än fem minuter får jag vara j-ligt nöjd.  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Undrar hur många gånger du lyssnat på denna? Du blir väl inte hjärntvättad och skippar klassika arret,och hakar på min genre?  :lol:

Hehe, kanske skulle man göra bluespiano nån gång kanske. Men annars behöver du inte oroa dig för konkurrens där ;)

[/quote]
Min kvinna börjar ledsna på denna,har den i bilen och den bara går runt och runt och runt och runt...Tills hon trycker på radion..Radio rix..hå hå ja ja..inge blues där inte..

Ös på Per..he ä ba å digga låss.. :D
[/quote]

Du får skaffa hörlurar. Sant, det där har hänt mig också ;) Att tjejen ifråga klagat på musiken när samma låt gått mer eller mindre dagar i sträck. hehe
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjohej, riktigt höga poäng från mig. Munspelet men också sången är i världs klass i min mening. Men trummorna... inte riktigt. Jag gillar själv monotona trummor men om man försöker efterapa något som är så organistk som dylikt jazz spel så måste man nog kämpa lite mera. Ett tips är att en trummis aldrig lyckas få precis samma ton med precis samma styrcka ur tex. virveltrumman. Genom att variera tonen ur trumman (vet inte vilket program du använder men jag antar att där finns sampels av samma trumma slagna på olika sätt), dynamiken samt genom att sätta lite swing eller humanize i kvantiseringen så kommer man redan långt med att övertyga utan att spela mera fills osv.

Som en idé kunde man kanske använda något konvolutions reverb o lägga låten i en mera rökig jazzklubbs miljö?

Men allt som allt top chef ;)

Hägge

Hägge:
Men det var snällt sagt,världs klass på munspel och sång :wub: I denna så tröck jag på lite med diafragman,ville bara kolla med er hur det lät,och så får jag så här fina omdömen..

Trummorna:
Mitt eviga dilemma,men det är löst inom en mycket snar framtid.Min gamla trummis från live tiden,har snart färdigt sitt studio byggar projekt.Han har byggt nåt riktigt nice,jag lägger nog upp bilder därifrån vad det lider..Och sedan så kan han lira - och det är ju det viktigaste..Flyttar nog in där så småningom :D

Intressant om det där med konvolutions reverbet..I denna har jag ett svagt rums reverb på mastern,that´s it.Det fick färga sång och övrigt.Jag skall testa lite olika för att se om det går att dra ned det i källar lokalen..Möjligen ett svagt dist oxå för att ge det hela en live feeling..

Tack för kommentaren,k-jul att du gillade det. :D

Mvh
Micael


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Laddade hem den här för ett tag sedan och har lyssnat ganska mycket på den sen dess. Gillar introt och speciellt med de små "breaken" innan versen börjar. Sången sitter fint tycker jag, mycket kraftfull!
Och vilket herrejösses munspelssolo, nog det bästa jag hört..
Har du hittat någon gitarrist till låten?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Laddade hem den här för ett tag sedan och har lyssnat ganska mycket på den sen dess. Gillar introt och speciellt med de små "breaken" innan versen börjar. Sången sitter fint tycker jag, mycket kraftfull!
Och vilket herrejösses munspelssolo, nog det bästa jag hört..
Har du hittat någon gitarrist till låten?

Hej max.
Jo det är mycket spelglädje i denna.Jag trivdes som fisken i vattnet när jag spelade in låten.Laborerade med lite basfills för att få lite variation då den är ganska enkelt uppbyggd ackords mässigt- men med ett ruggigt ös..Testade lite annat ljud från pipan,och det verkar gå hem hos alla,så det var ju kul..

Munspelet då: Ja,i ett svagt ögonblick så utlovade jag ett munspels solo i världs klass - blev tvungen att försöka leva upp till det..Hittils har ingen sågat,2.50-2.55 är en liten specialare som jag brukade ta till när jag lirade live - för att impa på brudarna :lol: Det funkade klockrent!

Guran: Jo jag har fått ett erbjudande,men Wernborg är i flytt branschen och jag med,så det lär nog dröja till slutet på februari innan det är på plats.Vill du testa så shoot,det finns utrymme för flera guror!!
Nåt halv jazzigt/funk bluesigt med rätt rent ljud isåfall..Du är mer än välkommen att "joina" bandet.

Tack för fin kommentar,den värmde gott här uppe i ett allt kallare Norrbotten.

Mvh
Micael


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
tankarna för mig till Tom Waits, vilket är ett väldigt positivt betyg! B)

Sitter med ett stort smile på läpparna under hela 3:17 minuter, BRA jobbat!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
hmm. gitarren framme igen i röran. ska försöka lira lite innan ditt bredband är väck. när var det nu igen?

god fortsättning


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
hmm. gitarren framme igen i röran. ska försöka lira lite innan ditt bredband är väck. när var det nu igen?

god fortsättning


Härligt Stefan att du fått ordning på prylarna.
Den 5:e packar jag ned studion,så då är jag stekt i 6 veckor..Hinner du så vore det guld,annars så tar vi det i slutet på februari.

God fortsättning du med.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
hmm. gitarren framme igen i röran. ska försöka lira lite innan ditt bredband är väck. när var det nu igen?

god fortsättning


Härligt Stefan att du fått ordning på prylarna.
Den 5:e packar jag ned studion,så då är jag stekt i 6 veckor..Hinner du så vore det guld,annars så tar vi det i slutet på februari.

God fortsättning du med.

Mvh
Micael

Vad skall du göra under 6 veckor? (Utan Studio)

Studion skall med,jag tappar internet - stor renovering i fastigheten där jag håller till..Så det blir till att skriva nya låtar.

Mvh
Micael