Kontrollrummet

God save the Queen cover + video!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anarchos

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
I helgen spelade jag in en cover på God save the Queen, all sång & musik tar jag åt mig äran för, och idag spelade jag och en kompis in en video och här är resultatet! ;)



& här är låten

LÅTNAMN: God save the Queen
ARTIST/GRUPP: Arne & the Juicy boys
GENRE: Punk
LÅTLÄNGD: 3.13 min
KOMPOSITÖR: Rotten/Matlock/Jones/Cock
PRODUCENT: Arne
EV. MEDVERKANDE: Bengt, som filmade & redigerade videon
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Vad tycks? :D


Utloggad tsmalmbe

Press play on tape:
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Fint, trevligt med en "liten" effort med videon också!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Haha, cool video. Fattade inte att det var samma person på alla tre instrument först, och jag förstår plötsligt den stela bilden :D
blargh


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
roligt   väldigt low lowfi

gött

tony
att leva är att dö


Utloggad tsmalmbe

Haha, cool video. Fattade inte att det var samma person på alla tre instrument först, och jag förstår plötsligt den stela bilden :D

Ja fan! Synd att inte ljusinställningarna på kameran var fast inställda, då skulle gränserna mellan tagningarna vara osynliga, men fan, om du inte skulle ha sagt detta skulle jag inte ha märkt det ens..
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Ja, skön video även om Sex Pistols version nog är "snäppet" bättre.
 :lol:
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Anarchos

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Shit! Det är nog absolut första gången jag inte blir hatad för vad jag gjort på forum studio & här. Det måste firas! :lol:

Haha, cool video. Fattade inte att det var samma person på alla tre instrument först, och jag förstår plötsligt den stela bilden :D

Ja fan! Synd att inte ljusinställningarna på kameran var fast inställda, då skulle gränserna mellan tagningarna vara osynliga, men fan, om du inte skulle ha sagt detta skulle jag inte ha märkt det ens..

Ja, det var lite synd. Vi spelade in videon på en halvtimme ungefär och vi visste inte att solen skulle ändra sig så mycket (klockan 11 på möran). Men vi hade den på auto.

Ja, skön video även om Sex Pistols version nog är "snäppet" bättre.
 :lol:
Haha, ja absolut är Pistolerna bäst! Men haha tack ändå! :D
« Senast ändrad: 19.12.2007, 21:34:04 by Anarchos »


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Haha nice =)=)=)
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se