Forum > Demolåtar
Harmonica mike/ Å moder jord. Version 4 2/1
Harmonica mike:
--- Citat från: max skrivet 02.01.2008, 02:03:05 ---Hej!
Det här svänger fint tycker jag :) Pianot tycker jag funkar fint, komplettarar basfigurerna fint.
Snygga stämmor i refrängen och härligt muspelssolo - grymt spelat!
Kanske kunde orgeln vara lite högre i volym vid 1.43 till 2.00? Annars hittar jag inget att "klaga" på :)
--- Slut citat ---
Hej max.
Kul att du gillar den.Jo jag tycker oxå att pianot funkar,tvekade om gura på denna - men den får nog duga så här.Munspelet sitter som en smäck,men det är ju mammas gata :D
Jag la orgeln medvetet lågt då det är lite oharmoniskt lirat och en drös med toner..Mera tänkt som ett kaos parti kring moder jord temat..Vi håller ju på att knasa till det på denna planet..
Tack för kommentaren.
Nu kör jag version fyra på denna,förmodligen sista versionen om ni inte har nåt att tillägga innan jag kastar upp den på färdiga,så shoot om ni hör nåt mysko i mix eller lir..
Mvh
Micael
mahan:
Jou Micael!
Enda jag hade att såga på föregående version var dundrande basen,och det är nu fixat!
Lyssnar ju fortfarande med lurar men låter jättebra i mina öron nu :)
JÄTTEFÄRDIGT NU!
h. JOhan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 03.01.2008, 15:59:44 ---Jou Micael!
Enda jag hade att såga på föregående version var dundrande basen,och det är nu fixat!
Lyssnar ju fortfarande med lurar men låter jättebra i mina öron nu :)
JÄTTEFÄRDIGT NU!
h. JOhan
--- Slut citat ---
Tack Johan! Då adresserar jag denna till färdiga när jag kommer tillbaka i februari..Kanske är bäst så,ifall jag kommer på nåt mer..Låten kanske förtjänar nåt annat lir/arr vet inte än..Den får ligga så här så länge.
Mvh
Micael
cykeln:
Å moder jord- kören är super
också en del riktiga finingar på basen
och pianotliret - på slutet (från 164) får du det tom att låta lite Jan Johansson
Uppfattar låten som en mix av en live-tagning (solo-delen) och en studiodel (början och slutet)
En blåssektion som kompletterar trombonen kanske skulle komma till sin rätt i denna?
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 05.01.2008, 13:56:20 ---Å moder jord- kören är super
också en del riktiga finingar på basen
och pianotliret - på slutet (från 164) får du det tom att låta lite Jan Johansson
Uppfattar låten som en mix av en live-tagning (solo-delen) och en studiodel (början och slutet)
En blåssektion som kompletterar trombonen kanske skulle komma till sin rätt i denna?
--- Slut citat ---
Stefan på Hd:n då:
Jan Johansson..Ja jizes,jag är mållös..Hamrat på dom svart vita sedan April i fjol..Lirade piano när jag var grabb för 35 år sedan,sen tog brudarna över..Jag stoppade ett munspel i fickan - betydligt lättare att dra runt med än ett piano.. :D
Låten som helhet,jag gillar oxå moder jord temat.Möjligen är det för bluesigt arrat runt i kring för att göra det rättvisa,kanske in med mer blås överlag för att få lite mer soul känsla?..Vette fanken hur jag skall få till ett blås arr dock,tanken är bra.Personligen så tycker jag att det är liite tunt mot slutet.Har du blås ideer så shoot! Jag är öppen för alla förslag och samarbete, då - givetvis mot andelar av upphovs rätt..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida