Helt ok, tycker jag. Iofs har Wernborg rätt i att det finns mängder med blueslåtar av den här sorten (bortsett från texten). Tycker nog ändå att det går hem. Proffsigt sammansatt på alla sätt, sen att det följer en "mall" gör inte så mycket efter några genomlyssningar.
Lyssnar dock fortfarande hellre på Nine months dock. 
Hej Per.
Jo och nä,,I mina öron så låter detta mera soul än blues.Kanske inte så avacerat musikaliskt,men med ett skönt sväng emellanåt.Vissa gillar ju inte musik stilen,andra tycker att det svänger grymt - två sidor av samma mynt.
Wernis kommentar om melodin var liite tvetydig,vet inte om han menade arret eller liret.Jag hade gärna sett en utveckling kring resonemanget..I tre exemplar

Om man ser till själva låten,så är ide´n bra sång/text mässigt.Jag sitter ju i denna rytm fälla och lirade det jag trivs med och "kan"..Kanske låter jag denna mogna till sig och skriver nåt bättre av grund ide´n,eller så får den stå som en del i mitt låtskriveri.Däremot så hör jag ingen "plankning",mera ett plankat sväng i såfall,och hur många låtar bygger inte på det?.Nån höjdare har jag totat ihop och några mindre bra - det svåra är att göra allting bra så att det passar alla - men det är förmodligen omöjligt.
Jag lirar på,det viktiga är att ha roligt på vägen - och det har jag.
Jag blir glad när du och andra säger att ni gillar det jag gör - gillar man det inte,så skriver man det. Synpunkter på dåligt/ bra inspelat/lirat/mixat/arrat osv är däremot oerhört viktigt..Och en underbyggd förklaring till vad man menar gör ju att vi utvecklas,det hjälper oss alla framåt.Kryptiska och otydliga formuleringar är svårare att förstå,men dom behöver man inte sätta så stor vikt vid.
En del orkar skriva långa utlägg andra inte,tråkigast är dom som inte skriver nånting - utan bara lyssnar.Hur skall man kunna lära sig någonting utav det? Jag ser detta forum som ett sätt att "låna" ut sin musikalitet till varandra,så är det även med livet i övrigt.Det fina i kråksången är ju att vi sysslar med olika genre,så ingen är full lärd.
Nu är inte detta riktat till dig Per,mera egna funderingar kring hur det kommenteras på låtarna.
Tack för att du gillade och kommenterade denna,det gör jag med och en drös Norrlänningar.
Mvh
Micael