Forum > Demolåtar

Harmonica mike/ Å moder jord. Version 4 2/1

<< < (7/12) > >>

DåligtGehör:
Låter bäst när pianot dominerar minst. Du har en tendens när du lägger pianokomp att ofta fylla ut hela takten med rätt många anslag. Pianot gör liksom hela orkesterns jobb. Det är inte alltid det bästa sättet att få det att svänga. Kan ofta vara i vägen och ta udden av annat samt om det inte spelas utsökt bra så tappar man helt enkelt svänget.

Skulle hellre höra att du höll dig till högst två anslag i varje takt där pianot är med. Lite mer när det är befogat och mindre om det passar. Gärna synkoperat och med en lätt touch.

Det låter som om basen och orgeln tillsammans med trummorna kan stå för en bra grund. Så ta det piano och låt det vara en extra krydda i svänget.

Dividend:
Tycker detta fungerar bra, skön stämning i låten, trots den dystra smått uppgivna texten. VÄntar med ingående kommentar tills dess låten överskrider 2 min dock ;)

Du har nåt på gång här!

mahan:
Tipp tapp tipp tapp..... :rolleyes:
Denna tappning innehåller det mesta från min önskelista tidigare i tråden, nya versionen börjar sitta, fast guran får vi väl enträget vänta på till januari, men man väntar ju aldrig för länge på nåt gott!

Och kan väl hålla med Per här ovan att aningen längre kunde den ju vara. Å andra sidan så kvalität eller kvantität, där röstar jag kvalitativt!

Ha en MYSIG JUL i Boden!

h.   Obbnästomten :)

Harmonica mike:
Nice med lite kommentarer så här på natt kröken..

Synth:
Japp,det kommer mera på denna..Hang in there mate.

DG:
Jo jag är ju ingen pianist..Dunkar mest till där jag tycker att det passar.Jag ser över det innan final mixen.Håller på med orgeln,tycker inte om det som låter här,både sound och lir mässigt.Jag skall försöka hitta orgel liret och sedan lägga pianot mot det,nu har jag gjort tvärtom..

Per:
Kul att du gillar det.Nu är låten nästan 3 minuter,hittade några läckra sång strofer,som dock behöver lite puts..Försöker hitta nåt stick eller dylikt också för att det inte skall bli så monotont.Funderar på att flippa ut på pianot,satte några läckra räkor idag,får se om jag behåller det..Så här långt funkar låten rätt bra som den är,men den skall bli längre helt klart.Men vad det blir..tja vi får se.Vill ju inte sabba detta,så jag skall tänka till lite..

Johan:
Jo jag tog fasta på din önskelista,den var ju komplett!
Orgeln lite slafsigt lirad..Pianot låg ju först kompmässigt,skall vända på steken och lägga orgeln först som jag vill ha den.Sedan lite piano fills..Nu är låten nästan 3 minuter..Mera sång har jag nu,men jag är inte riktigt nöjd med texten - det låter lite forcerat.Och så är det 3 stämmigt,pannat och donat - men jag tycker det grötar ihop sig.Jag är farligt nära "kill your darlings"..
Vidare så tycker jag att låten förtjänar nåt snyggt stick,en avbrytare innan det blir full rulle igen så jag donar på.Mitt internet klipps ju i Januari,tveksamt om jag hinner få denna klar innan dess..Men jag kan ju alltid slänga upp en slask,så har ni nåt att bita i tills jag är tillbaka i slutet på februari :D

Ha en Trevlig Jul du oxå Johan och ett Gott nytt år.

Mvh
Micael

Emulator:
Jahapp!
Bra låtide. Jag skulle, som jag trro dg är ute efter, vilja höra den nerskalad. jag tror nämligen att bas, baskagge+rides och Hmike på sång (kanske någon enstaka bend på munspelet) skulle göra denna låten betydligt störe rättvisa än nu. Testa en svag overdirve på trummorna oxo, så de smutsas till ltie lagom.

Less is more! När du är begåvad med sånt sound i strupen borde det åka solo mer.

kasta över en mp3a, munspelsfilen och basen på mp3/midi så kan jag slaska ihop nåt för att visa hur jag menar .)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion