Forum > Demolåtar

Harmonica mike/ Å moder jord. Version 4 2/1

<< < (8/12) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 26.12.2007, 18:34:11 ---Jahapp!
Bra låtide. Jag skulle, som jag trro dg är ute efter, vilja höra den nerskalad. jag tror nämligen att bas, baskagge+rides och Hmike på sång (kanske någon enstaka bend på munspelet) skulle göra denna låten betydligt störe rättvisa än nu. Testa en svag overdirve på trummorna oxo, så de smutsas till ltie lagom.

Less is more! När du är begåvad med sånt sound i strupen borde det åka solo mer.

kasta över en mp3a, munspelsfilen och basen på mp3/midi så kan jag slaska ihop nåt för att visa hur jag menar .)

--- Slut citat ---

Tjabba Mr Thomp.
Jag har donat lite till på denna.Det svänger riktigt fint,det handlar mest om vilket sound jag skall ha på orgeln.Soul,blues eller rock..Nu skall jag bara sy ihop texten.Visst får du testa att göra en fristående verre,det kan ju vara kul.Men det får bli då jag har låten "klar"..Basen är på riktigt,så jag har gömt den lite bakom baskaggen då den är liiiiite otajt lirad :D Du får nog problem med den :lol:

När man skrivit och lirat klart en låt så sitter man fast i de egna tankebanorna,då kan det vara nyttigt med andras infalls vinklar vad gäller uppbyggnaden av komp och lir..Mina låtar kommer som ideer kring en känsla..Svårt att förklara - vaknar ofta med dom i huvudet,samt i samband med det så finns det oftast en text strof eller hela texten..I denna så var det synd om planeten vi lever på och "dränerar" hårt..Lite kluven om ide´n handlade om miljöförstöringen eller mat problemet.Jag drar tilll med en kombination,det kommer niog att funka.

Mvh
Micael

Emulator:
mat o miljö hänger väl ihop och gör det bra även i denna text!

Känner igen sättet att bygga låtar på...man har en fras, eller en del av arret, eller en slinga..något man bygger kring.

Skall blir spännande att höra sista svänget :)

Wernborg:
Melodin följer standardmall 1A. Ingen som helst originalitet denna gång. Kom igen Micael, du kan bättre. Texten låter bra. Moder jord ligger snygg i munnen.

Inget som biter på mig. Live skulle det säkert funka hur bra som helst.

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.12.2007, 01:39:37 ---Melodin följer standardmall 1A. Ingen som helst originalitet denna gång. Kom igen Micael, du kan bättre. Texten låter bra. Moder jord ligger snygg i munnen.

Inget som biter på mig. Live skulle det säkert funka hur bra som helst.

--- Slut citat ---

Wernis:
Hrrmpffhherrnistiska svordomar! Ha ha,,så är det nog..Det är moder jord grejen som är "hooken" i denna :P
Vette fanken hur jag skall hitta nåt originellt? Det hjälper knappast att slänga på fler instrument eller "Psaijka" till det med nåt solo parti..Live funkar det nog,men liite större ambition vill man ju ha på sina alster..Det är risk för att denna hamnar i "långbänken" nu - och då blir det väl aldrig färdigt..
Jag får nog kontraktera Emulatorn för ideer... :D

Själva låt ide´n är inte så dum,men det kan nog behövas nåt annorlunda för att det skall bli komplett.

Tack för kommentar och åsikt,fast munspelet är grymt lirat..he he..! B)

Mvh
Micael

Harmonica mike:
Då kör vi version 3 då..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion