Kontrollrummet

Appledatorer // MacOSX

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Hej!

Jag tänkte att vi här kunde dela med oss av problem(främst ljudrelaterade...) och lösningarna på dem som vi stöter på med Appledatorer och OSX.

Jag börjar :

-- M-audio har inte släppt drivisar till Leopard för MIDISPORT 2X2

-- Det verkar som om det är lägre spänning i FWkontakten på min MBP17 (version , MacBookPro2,1), så nu funkar inte mitt Presonus Firebox utan extern matning :mellow:

"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
-- M-audio har inte släppt drivisar till Leopard för MIDISPORT 2X2
Nu, har drivisarna kommit :)

-- Det verkar som om det är lägre spänning i FWkontakten på min MBP17 (version , MacBookPro2,1), så nu funkar inte mitt Presonus Firebox utan extern matning :mellow:

Fortsatt samma prob....
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
har inte så mkt problem med mina datorer, ibland kan det vara surt att jag bara kan köra upp till PT 6.4 pga. min digi001, men det är ju inte apples fel. dessutom måste jag liggar kvar på 10.3.2 pga min digi001 där med, men det ju inte heller apples fel..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad tsmalmbe

Problem och "vems fel" är ju två olika saker. Det är att vara observant och objektiv i den här tråden!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Thomas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
    • Beatscape
-- Det verkar som om det är lägre spänning i FWkontakten på min MBP17 (version , MacBookPro2,1), så nu funkar inte mitt Presonus Firebox utan extern matning :mellow:

Enligt vad jag läst så har (nyare?) MacBook Pro en ny design i skyddskretsarna vilket gör att den inte kan leverera så mycket effekt som tidigare modeller.
Såhär
skriver Apple:

Citera
MacBook Pro computers supply 1.5 Amps of power at 12 Volts. One port may provide up to 14 Watts of power if nothing is connected to the other port. If both ports are in use, their maximum power output is 7 Watts per port.

Så om din enhet behöver mer effekt än detta så är det svårt. Men å andra sidan är inte laptops gjorda för att vara lika kraftfulla som desktopburkar på Firewire-området. Då hade de sett annorlunda ut.

Focusrite har fått uppleva detta problem med Sapphire-burkarna och de har designat om dem att inte vara så krafthungriga vid själva boot-ögonblicket. Här finns en länk.

Nu har vi en blogg och Facebooksida också!


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
-- Det verkar som om det är lägre spänning i FWkontakten på min MBP17 (version , MacBookPro2,1), så nu funkar inte mitt Presonus Firebox utan extern matning :mellow:

Enligt vad jag läst så har (nyare?) MacBook Pro en ny design i skyddskretsarna vilket gör att den inte kan leverera så mycket effekt som tidigare modeller.
Såhär
skriver Apple:

Citera
MacBook Pro computers supply 1.5 Amps of power at 12 Volts. One port may provide up to 14 Watts of power if nothing is connected to the other port. If both ports are in use, their maximum power output is 7 Watts per port.

Så om din enhet behöver mer effekt än detta så är det svårt. Men å andra sidan är inte laptops gjorda för att vara lika kraftfulla som desktopburkar på Firewire-området. Då hade de sett annorlunda ut.

Focusrite har fått uppleva detta problem med Sapphire-burkarna och de har designat om dem att inte vara så krafthungriga vid själva boot-ögonblicket. Här finns en länk.

Tackar  :) :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David