Forum > Färdiga produktioner

Vi gillar julen - Light Head + Ynot

(1/3) > >>

Light Head:
LÅTNAMN:Vi gillar julen
ARTIST/GRUPP: Light Head / Ynot
GENRE: Julsynt               
LÅTLÄNGD: 3.12
KOMPOSITÖR: Light Head     
TEXT: Light Head
Sång och kör: Ynot       
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT:   mp3

Sådär, nu är det rätt klart,, vad tycker ni om detta? Något som behöver ändras? Läggas till? Dra ifrån?

http://www.loveandfriendship.se/SVi%20gillar%20julen%204.mp3

Harmonica mike:
Intressant kombination..
Men jizes vad basen dundrar på..Tveksamt om jag orkar igenom..Tonys sång,ja jag blir tvungen att stå ut - skit bra sång här TONY!
Synt grejset kanske skulle må bra av lite variation,och där kom ackords lyftet - perrens!

Det här lät ju helt ok boys,Tony lyser som en fyr i mörkret på en vind pinad och isbelagd Norrlands kust.

Jag drar till med en 4:a,dra ned bas soundet(kaggen) så blir det en halva till..Tredje rundan,sitter med lurar måste stänga a..    :P

Mvh
Micael

Light Head:
Kan faktiskt hålla med om basen. Jag är ju ingen "mixer" direkt,, men jag skall försöka.

Det blir rätt snabbt ganska komplext, för lilla mig, när jag använder kompressor och lite annat, för att avsluta med att fixa frekvenserna som jag just dragit upp, typ..

Skall kolla på det där med basen.

EDIT: Visst sjunger han jäkligt bra den där Ynot! Han har en känsla som inte många når till hälften av.

Tack för kommentaren HM

cykeln:
Bra låt, bra sång - riktigt bra!
Inte så förtjust i trummorna som är lite för "stötiga"? i mina öron och ligger liksom utanpå låten
inte heller det ljud som låter som någon slags vrängda steeldrums/panflöjt
Skulle föredragit typ elpiano - men jag är ju också en förbåld traditionalist

Light Head:
Tackar cykeln!

Men,, min fina fina Q...  snyft,, "omvänd steeldrum"... snyft,,, hulk...    ;-)

Hittade inget elpiano som dög, så jag körde med ett "PPG"-aktigt ljud från min Q.

Tack för lyssningen

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion