Forum > Demolåtar

Man on the Moon

(1/5) > >>

Bengan_gbg:
Tjong!

Presenterar ett styck rockrökare rakt ur grillen.  Går väl under epitetet "skrevrock" möjligtvis....Inte så mkt brains.

LÅTNAMN:Man on the Moon
ARTIST/GRUPP: Bengan
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3.00
KOMPOSITÖR: Bengan
PRODUCENT: Bengan
EV. MEDVERKANDE: Dito
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Jag ger Er:Man on the Moon

Förebilder som möjligtvis kan skönjas i rockdimman skulle jag tippa är poporkestrar som Purple, Zeppelin, Guns'n' Roses och Aerosmith. Rock on!

(Special thanks to Mr Neil Armstrong för inspiration och gästspel).

Fidden:
på något sätt känns det som om kompgitarren ligger begravd under en hög av frottehanddukar och kuddar. Han kanske gillar att ligga där, men det hade nog hörts mer klart om han grävdes fram.

Annars låter det bra tycker jag. Låten känns väl lite standard, men det beror nog mest på att jag inte är hemma i genren :)

jay thomas:
Nog var det inspirerat alltid, lät Benganskt, dvs bra, fullständigt älskar sologuran.  :)

Däremot har du snott låttiteln från undertecknad!!  :angry:  ;) ;)

Bengan_gbg:
Fidden: Thanks - själv gillar jag det lite muddiga Les Paulska -men det kanske är för mkt frotté....

Jay: Njaeaeae  - hade nog närmast filmen om Andy Kaufman i sinnet när det gäller titelstölden ;) Trodde nästan du skulle uppskatta de långa delayen ;)

Harmonica mike:
I´ll be back Bengan, for comments..

Back, så då kör vi.
Lite mysko inledning musiken liksom "hoppar" in..Nåväl,det tar sig..Låter helt ok detta,hittar inget direkt sågbart..Ruskig rymd på solo guran,smaksak..Mixen som helhet,ok! Liret schysst - sången bra så det är bara att rocka på.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion