Kontrollrummet

Depp i samtiden

gäst · 10 · 1595

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Drabbades av en insikt i hur tiden vi lever i är egentligen. Blev en låt om samtiden som tema. Positiv? Inte mycket inte... Balanserar upp alla käcka kälklåtar i juletid.

LÅTNAMN: Samtiden
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: Ljud
LÅTLÄNGD: 4.00
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3 


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Musik som manar till eftertänksamhet?!

Gillar stämningen, och ljuden. Det är kanske inte så muntert,,,

Vid 2.30 så är det väldigt mycket "brus" och rösten är jäkligt diskantrik, den hörs inte så bra heller. Jag funderar på om det är nödvändigt att förvränga din röst, kanske bättre att den låter lite mer normal? Det är ju verkligen verklighet du berättar om. Om du berättar på samma sätt som en nyhetsuppläsare, eller kanske ännu bättre, samplar nyheter??

Bra stämning, snyggt


jay thomas

  • Gäst
Tack!  :)

Bruset finns nog där pga mickel med mik och preamp. Kommer nog behålla rösten, en av mina egna favoritljudmixtringar nämligen. Det ska vara lite AM-telefonkänsla över den.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Skön stämning i denna. Det är lite som typ film musik till någon dokumentär eller något. Kanske om något som har med stora öppna vyer att göra. Ser framför mig norrland en kall vinterdag, någon plockar in veden eller går på utedasset etc. sedan jämförs med hur någon annan lever någon annanstans...
Tycker du har lyckats bra.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Ja, skön stämning och härliga ljudlandskap. Hade kunna bli mer gångbart om det dök upp lite coola rytmer också, även om det skulle bli en helt annan genre då.
blargh


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Så gästtoan är klar?

Tycker du kan skippa effekterna på rösten. Ett alternativ är väl att du bara pitchar ned den a la "insider-speaker-text". Snygga ljud i övrigt och som vanligt mer ljudinstallation än låt i sig. Får lite "cosmonovafeeling" och väntar på att filmen om big bang ska börja.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Alltid lika förväntansfull när jag skall lyssna på dina låtar.Du bjuder alltid på så vackra bilder till din musik,skönt för själen på nåt sätt..

Denna då:
Lite allergisk mot stereo pannandet som åker höger vänster i lurar - låter nog rätt schysst i monitorerna,men det är lite för sent för att dra på dom..
Får inte samma intryck som på dina andra alster,störs lite av reverberandet och den korsvisa panningen av sång och övrigt.. :(

Jag sågar,du hänger löst :P

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou JT!

Diggar ju din relaxmusik hårt, denna når inte upp till föregångarna, kanske det är pratet och sången som stör min konsentration,
annars har du hittat ett fantastiskt ljudlandskap igen, detta kan du! :)

Men mindre snack o mera luft är det som gäller för mig! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Tack gossar!

Denna tillhör inte genren skön avslappningsmusik utan genren "deppig världsbild accentuerad av tidningsrubriker". Därför är det inte heller tänkt att det skall vara lugn och fin utan som mer som Light Head sa, bör mana till eftertanke. Rösten är maskerad med meningen, då jag verkligen ogillar min brötiga Stockholmska, kan i och för sig säker skruvas till bättre.

Micael, bär sele som vanligt.  ;)
Johan, misstänkte att pratet inte skulle hitta hem... Sången, hmm, kommer inte ihåg någon sång.  :huh:
Bengan, den är gjord 2006, långt innan gästtoaprojektet drog igång. B)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Dock, var nog världen sämre på 1700-talet! ;)

Iaf, trevlig låt, kanske mer ljudinstallation än "låt" som någon sa, men funkar helt klart. Intressantaste stycke jag hört av dig!
https://soundcloud.com/user7789882