Så denna lilla vaggvisa "vaknade" till liv igen.
En ordentlig bump du gjorde där Tompa.
Sen den här laddades upp på KR så har jag själv hunnit bli pappa och vi spelar den för sonen. Den spelas även på diverse dagis på vilostunden (Min mamma e förskollärare och gillar den sjukt mycket så hon har spridit den med gott resultat)
Men som jag skrev i trådhuvudet så är den typ färdig. Det är ju bara en vaggvisa och vi tänkte att det kanske var fler med små rackare som ville ha liten trudelutt att somna dom med.
Emu: I vanliga fall så brukar jag klippa upp sångspår så man kan minska volym på andningar och smackljud manuellt, men i detta fall tyckte jag att det bidrog till själva vaggvisekonceptet med lite sövande smackningar och andningar så det fick helt sonika vara kvar. Julskivan??? Nja jag tror nog det kommer att dyka upp bättre lämpade låtar än den här, men vi säger ju inte nej
Karl: Stråkmaskinsound!!!! MMMmmmmm jag får nått glansigt i blicken när jag hör det ordet. Jag växte upp med min pappas stråkmaskin som han hade i sin orkester. Många fina minnen. Tackar ödmjukast för den referensen
Flabb: Ja vad ska man säga........