Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Schrödinger´s cat
pxm:
YES !!!
:)
Eddi:
Återlyssnat låten är jävligt häftig helt enkelt ser fram emot färdigggörandet.
zorrow:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.12.2020, 03:00:56 --- :rolleyes:Fullt ös Hedenhös Jag hörde egentligen inget ställe som saknade solo men det går väl till nöds att trycka in ett mellan 2:10 - 2:35 typ- Verserna borde umpfas upp lite, det kanske räcker med att EQ:a upp mellan 200-800, diskant finns så det räcker. Låten tog slut vid 4:55 vet inte om det var en KR-grej eller om du fimpat med flit.
--- Slut citat ---
Tack Eddi, har umpfat liiite på verserna. Bidde också ett kort solo på andra rundan samt lite mer kör för att få dynamik.
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 19.12.2020, 22:06:39 ---Efter 3 och 19 cirkus kunde det passa bra med ett kort riktigt ösigt solo. Har bara en platta just nu så ljudet blir omöjligt att bedöma
--- Slut citat ---
Tack för lyss! Kom tyvärr inte på något bra solo som kunde ligga där. Men strukturmässigt håller jag med om att det är bästa stället. Min musikalitet och gitarrteknik är nog begränsningen...
--- Citat från: Henric skrivet 22.12.2020, 09:45:25 ---Hej!
Är ingen expert i denna genre men jag tycker det sitter ihop bra och det svänger! Sångljudet är bra får lite Deep Purple vibbar, tycker du ska lägga sologura i dom partier med bara kompgitarr, även introt...bara läss! :lol:
Henric
--- Slut citat ---
Tack Henric :) Det blev kanske lite av en tummetott men att hålla balansen mellan asketiskt och för kladdigt är en balansgång. Tackar ödmjukast för DP jämförelsen. :wub:
--- Citat från: martinm skrivet 30.12.2020, 18:48:19 ---Bra! Tycker det bär utan extra sologitarr. Ibland kan det faktiskt vara skönt att slippa just sologitarren. ;)
--- Slut citat ---
Jag håller principiellt med. Var lite rädd för att kladda till det för mycket. Det blev en kompromiss. Tack för lyssning och kommentar!
--- Citat från: pxm skrivet 04.01.2021, 08:01:47 ---YES !!!
:)
--- Slut citat ---
Tack pxm :) Spelar fortfarande vårt gemensamma projekt då och då. Kul att vi samarbetade :D
--- Citat från: Eddi skrivet 06.01.2021, 06:03:15 ---Återlyssnat låten är jävligt häftig helt enkelt ser fram emot färdigggörandet.
--- Slut citat ---
Tack igen Eddi! Kanske är detta slutversion? Känner att det inte ska till mer utsmyckningar nu. Ligger nivåerna rätt?
ynot:
riktigt bra gott proddat tumme upp eller två
zorrow:
--- Citat från: ynot skrivet 15.01.2021, 20:46:46 ---riktigt bra gott proddat tumme upp eller två
--- Slut citat ---
Tack ynot :wub: Känns lite som att jag fått Logic Pro att leverera hyfsat på första :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida