emu...du har en great timbre lite svaj men helt Ok....gillar stuket på låten också

tackar för det! kanske bygger vidare på detta...

Inget fel på skrålandet, låter helt ok.
Bra låtidé också o bra för att vara gjort på en timme.

Hehe, ja, den bygger lite på en annan låt jagh gjorde till sångskivan, hade några harmonier som kunde funka men ingen lust att sitta och göra nåt riktigt nyskapande... tack för öronen

Jag gillar din röst, men den är riktigt svajig i denna låt som du säger. Fasetten låter inte alls lika bra, den behöver du nog öva mer på. Det kanske är mest att den inte passar in i sammanhanget? Hur många gånger sjunger du fraserna innan du spelar in dom? Är du säker på vad du ska sjunga innan du tar ton? Träna genom att jämföra med ett annat intstrument för att få en visuell känsla över vad du gör med rösten. If all else fails... använd ATn för att snygga till vissa toner lite
Ja, alltså, normalt så lägger jag på en sångslask, sedan åker låten i bilen för at sätta melodier och stämmor. Denna gång gjordes arret och sången på en timme ca, så du hör ju resultatet därefter. Melodin blir osäker och jag är svajig pga att jag inte sjungit upp.
Låter falsetten illa pga att ljudet (spngklangen) är dåligt eller något annat? Jag har inte heller några betänkligheter att använda AT där det behövs -jag är ju ingen sångare så...

Som su säger brujkar jag göra, jag tänker mig landskap målade med ljud och sång...funkar kalas. denna gång för dåligt förberedd dock.
tack för bra kommentar!
Tycker det här verkar vara en bra grund att bygga vidare på. Du låter bono, jäpp! 
svajig röst här och var som folk redan påpekat, men det märks att du kan sjunga åtm. 
U2 influenserna är rätt (för?) starka, för mig kanske. Men antar att det är så du vill ha det.
heeh, ja alldeles för mycket influenser. men jag måste ha ett mål, eftetrsom jag inte vet hur jag vill låta i falsettmode

Tankarna ligger lite mellan bono och krister linder som sjöng i Dive.
tack för öronen